کد خبر: ۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ 09 September 2020

تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با ستاد دیه،۱۴۲۰ نفر از ایثارگران جرایم غیرعمد که در زندان هستند آزاد خواهند شد.
 به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، سعید اوحدی که در نشستی با اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم انضباط مالی در بنیاد شهید گفت: کارگروه تشکیل شده در این باره دستاوردهای خوبی ازجمله غیر فعال کردن شرکت‌های زیان‌ده یا تغییر کاربری آنها داشته است. همچنین تصمیم‌هایی نیز برای مقاوم سازی سهام شرکت‌ها اتخاذ شده است.

اوحدی در ادامه اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی که طی سه ماه گذشته، ۱۰ سفر استانی انجام داده‌ایم حل مشکلات مربوط به اشتغال و مسکن است چون در حال حاضر ۱۴۰ هزار نفر از ایثارگران ما به مسکن نیاز دارند؛ درعین حال تاکنون ۳۵ هزار مورد زمین برای تأمین مسکن ایثارگران تأمین شده است. ضمن اینکه عملیات ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن را در استان تهران آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های مسکن، اشتغال، فرهنگ، درمان و کارگروه لوایح و قوانین برای تعامل با مجلس گفت: با توجه به در اینکه در آستانه زمان تنظیم لایحه بودجه قرار داریم باید چند حکم قوی را در برنامه هفتم داشته باشیم.

وی به امضای تفاهم نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌های صمت و وزارت رفاه گفت: در اشتغال بر مبنای کارآفرینی موضوع آموزش رایگان در کانون‌های فنی و حرفه‌ای تأیید شده است. همچنین تمام مراکز درمان تأمین اجتماعی نیز طرف قرارداد بیمه دی خواهند شد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگر سخنانش به بدهکاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد در این باره به ما اختصاص یافته بود و روز گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان نقد و هزار میلیارد اوراق از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم تا این بدهی تسویه شود.

وی افزود: موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران نیز طبق برنامه ششم توسعه باید انجام شود که متأسفانه انجام نشده و تقاضای ما از مجلس طرح این موضوع و تصویب آن است.

اوحدی همچینن گفت: بر اساس بند «ج» «ماده ۸۷ قانون برنامه ششم»، دولت موظف است تمامی فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و فرزندان شهدا را به اشتغال درآورد که در این باره هماهنگی خوبی با سازمان امور استخدامی داریم و از فراکسیون ایثارگران می‌خواهیم نسبت به تحقق این امر اقدام جدی کنند.

رئیس بنیادشهید یادآور شد: وقتی وارد بنیاد شهید شدم ۷۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم که ۷۱۰۰ میلیارد آن را پرداخت کرده‌ایم. همچینن ۸۰ درصد بدهی ما به مراکز علمی و آموزشی خصوصی تسویه شده است.

در ادامه این نشست،احمد امیرآبادی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم قوانینی را در مجلس تصویب کنیم که قابلیت اجرایی داشته باشند. در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد قوانین مربوط به ایثارگران اجرا می‌شود که دلیل اجرا نشدن برخی دیگر ازاین قوانین به بحث تامین مالی برمی گردد.

وی با اشاره به حضور ۱۲۰ نفر شامل فرزند شهید، رزمنده، جانباز و آزاده در مجلس گفت: باید ایثارگران در اداره کشور نقش پررنگی داشته باشند و ما هم طرح‌های قابل اجرا به مجلس ارائه کنیم.

امیرآبادی همچنین خواستار توجه به تشکیل سازمانی در مورد امور مربوط به رزمندگانی شد که پشتوانه‌ای ندارند.