کد خبر: ۵۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ 09 September 2020

زلزله خیز بودن کشور عاملی برای مقاوم سازی

استاندار گلستان با اشاره به همراهی تمام دستگاه‌ها در جهت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده، گفت: خوشبختانه همه دستگاه‌ها جهت امداد و بازسازی مناطق زلزله‌زده در کوتاه‌ترین زمان ممکن پای کار آمدند و اقدامات صورت گرفته در زلزله رامیان، درس‌های آموختنی برای دیگر شهرستان‌ها و حتی در سطح کشور داشت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رامیان، اظهار کرد: خوشبختانه زلزله‌ای که قریب به ۴۰ ساعت از وقوع آن می‌گذرد، هیچگونه خسارات جانی نداشته است.

وی افزود: تا سال ۱۳۹۵ قریب به ۶۵ هزار واحد مسکونی در گلستان مقاوم‌سازی شده‌اند و طی سه سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن کشور و استان بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: قریب به ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در استان نیازمند مقاوم‌سازی است و با توجه به آمادگی بنیاد مسکن از مردم تقاضا داریم جهت مقاوم‌سازی و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده هر چه زودتر اقدام کنم.

حق‌شناس ادامه داد: با همکاری اداره کل راهداری جاده دسترسی روستای قورچای رامیان بهسازی خواهد شد و همچنین با توجه به بیمه بودن واحدهای مسکونی امیدواریم بیمه کارنامه قابل تقدیری را در این منطقه از خود به جا گذارد. می‌توان از ظرفیت پول بیمه برای تکمیل واحدهای مسکونی استفاده کرد.

وی گفت: بنیاد مسکن تنها به تکمیل ۱۲۴ واحد خسارت دیده از زلزله در روستاها شهرستان رامیان کفایت نخواهد کرد و باقی واحدهای مسکونی خشتی و گلی در این منطقه نیز مورد بهسازی قرار خواهد گرفت.

حق‌شناس با بیان اینکه کلنگ بازسازی نخستین واحد مسکونی امروز به زمین خواهد خورد، یادآور شد: تلاش داریم با افزایش پیمانکاران پیش از شروع فصل سرما عملیات ساخت واحدهای مسکونی را سرعت دهیم تا مردم بتوانند هر چه سریع‌تر در خانه‌های خود استقرار یابند.