کد خبر: ۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ 12 September 2020

اجرای طرح بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن

اجرای طرح بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن به درخواست مدیریت‌های شعب بانک مسکن، تا پایان مهرماه ادامه خوهد یافت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از هیبنا، مالک آزادیان، رییس اداره کل وصول مطالبات بانک مسکن اعلام کرد: تمدید طرح «میثاق» در دهمین جلسه کمیسیون عالی وصول مطالبات مورخ 25 مرداد 1399 و متعاقب آن جلسه مورخ 4 شهریور 1399 هیأت مدیره بانک مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تمدید طرح بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن در ازای تسویه تمام یا بخشی از بدهی موسوم به طرح میثاق بنا بر درخواست های مطروحه از سوی مدیریت های شعب استان‌ها و مناطق و با توجه به استقبال از طرح مذکور از سوی مشتریان صورت گرفت.

آزادیان افزود: در راستای مساعدت با مشتریان دارای بدهی غیرجاری و به منظور تسریع در بازپرداخت مطالبات بانک بالاخص با لحاظ قرار دادن مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح میثاق یک نوبت دیگر تمدید شد.

اجرای طرح میثاق از شهریور سال گذشته آغاز شد و طی آن امکان استفاده از بخشودگی 100 درصدی جرایم بدهکاران بانک مسکن به نسبت میزان واریز نقدی بدهی فراهم شده است.

علاوه بر بخشودگی کامل خالص جرایم تسهیلات به نسبت واریزی نقدی، بخشودگی خالص جرایم تسهیلات مشارکت مدنی (ساخت) بخش مسکن همزمان با تقسیط مطالبات، تسهیل در ضوابط فروش تدریجی در صورت تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری تسهیلات مشارکت مدنی و نیز تغییر نام مدیون بدون واریز درصدی از مانده بدهی (انتقال تسهیلات به خریدار جدید ملک) از دیگر امتیازهایی است که در مدت اجرای این طرح برای مشتریان بانک مسکن پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این در صورت تعیین تکلیف مطالبات ناشی از تسهیلات مضاربه و اموال سرمایه‌ای با مانده بدهی تا سقف 100 میلیون تومان با تاریخ سررسید حداکثر پایان سال 1395 همزمان با تقسیط، جرایم متعلقه بابت دیرکرد، بازپرداخت تسهیلات مذکور نیز مشمول بخشودگی طرح میثاق خواهد شد.

با توجه به فرصت پیش آمده، انتظار می رود مشتریان دارای بدهی غیرجاری به بانک مسکن در اسرع وقت نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود اقدام کنند.

برای پرداخت بدهی می‌توان از درگاه‌های متنوع بانک استفاده کرد و الزامی به مراجعه حضوری به شعب و درخواست برای بهره‌مندی از امتیازهای طرح میثاق در ازای بازپرداخت بدهی غیرجاری نیست.

در هفته‌های اخیر بانک مسکن با شناسایی مشتریان مشمول طرح میثاق نسبت به ارسال پیامک اطلاع‌رسان به منظور دعوت آنها برای استفاده از امتیازهای طرح میثاق اقدام کرده است. در این پیامک‌ها خطاب به مشتری (تسهیلات‌گیرنده) این طور آمده است: «با توجه به تمدید طرح بخشودگی جرایم بانک مسکن (طرح میثاق) و فرصت محدود باقیمانده تا پایان طرح، خواهشمند است به منظور بهره‌مندی از مزایای این طرح در اسرع وقت نسبت به واریز بدهی معوق کارت قسط شماره ....... شعبه ...... اقدام نمایید.