کد خبر: ۵۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ 21 September 2020

قدردانی معاون وزیر از افتتاح ترمینال گالری سلام

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ترمینال گالری سلام شهر فرودگاهی امام و احداث و بهره‏ برداری از انبار گمرکی منطقه آزاد قدردانی کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، شهرام آدم نژاد در مجمع عمومی شهر فرودگاهی امام (ره) اظهار کرد: با وجود آسیب‏ پذیری بخش حمل و نقل در سال جاری، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، از همه امکانات و ظرفیت ‏ها جهت ارائه خدمات شایسته و پاسخ‏گویی مناسب به هم‏وطنان و کاربران بخش حمل و نقل هوایی استفاده کرده است.

وی از تلاش های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  در بخش امور اقتصادی، مانند افتتاح ترمینال گالری سلام، احداث و بهره‏ برداری از انبار گمرکی منطقه آزاد و دریافت کد اختصاصی گمرک و استقرار آن و تبادل تفاهم نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز قدردانی کرد.

 ترمینال گالری سلام پس از حاشیه های فراوان و وعده های متعدد وزیر مستعفی راه و شهرسازی اواخر خردادماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری و در دوره مدیرعامل علی رستمی افتتاح شد. انبارهای گمرکی شهر فرودگاهی امام مردادماه سال 95 و در دوره حضور محمود نویدی در راس مدیریت این فرودگاه به بهره برداری رسید. آبان ماه سال 98 نیز مقدمات دریافت کد اختصاصی گمرک در شهر فرودگاهی انجام شد و تیرماه امسال تفاهمنامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مبادله شد.

محمدمهدی کربلائی مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز در این جلسه اولویت اصلی این شرکت را تقویت موقعیت کشور در شبکه حمل و نقل هوائی بین المللی، افزایش درآمد ناشی از ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر، اشتغال مولد و تبدیل‌شدن به قطب اول حمل و نقل بار منطقه و قطب دوم حمل و نقل مسافر و ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش تسنیم طی دو ماه اخیر آمار عملکرد فرودگاه امام (ره) از گزارش های شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حذف شده است. مشخص نیست طی ماه های تیر و مرداد 99 نشست و برخاست هواپیما، جابجایی مسافر و بار در این فرودگاه چه روندی (مثبت یا منفی) را طی کرده است.

طی 9 ماه اخیر یکی از مهم ترین شاخص های شهر فرودگاهی امام تغییر و تحولات متعدد مدیریتی بوده است. به طوریکه از دیماه 98 تا شهریور 99 قریب به 20 مدیر این مجموعه توسط مدیرعامل شهر فرودگاهی امام تغییر کرده است.