کد خبر: ۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ 29 September 2020

۴ تفاهمنامه همکاری مشترک توسط سازمان بنادر به امضا رسید

همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی ۴ تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات راه‌و مسکن وزارت راه و شهرسازی و دو شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات پروازی جهت عملیات‌های جستجو و نجات و پایش آلودگی‌های دریایی به امضا رسید.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، امروز سه شنبه ۸ مهرماه در مراسم روز جهانی دریانوردی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد ارگان‌های دریایی در سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر برگزار شد، «تفاهم نامه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی»؛ «تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و خدمات مشاوره‌ای» و «خدمات پروازی جهت عملیات‌های جستجو و نجات و پایش آلودگی-های دریایی» منعقد شد.

 تفاهم نامه همکاری جستجو و نجات و مقابله با آلودگی‌های دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در راستای اجرای طرح ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در آب‌های تحت حاکمیت و بهره گیریِ بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و توان نهادها، سازمان‌ها است. 

گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبان اقتصادی کشور، می‌تواند در تحققِ انتظاراتِ سازمان بنادر و دریانوردی و انجام تکالیف قانونی در ارتباط با نجات افراد مضطر در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی بسیار مؤثر باشد.

همچنین تفاهم علمی- پژوهشی در راستای تقویت همکاری، تبادل تجارب و دانش میان سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی، «تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و خدمات مشاوره ای» به امضا رسید. 

بهره برداری متقابل از ظرفیت‌های موجود، فراهم سازی ارتباط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و مشاوره‌ای از اهداف این تفاهم نامه است؛ این تفاهم نامه برای مدت پنج سال معتبر خواهد بود.