کد خبر: ۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ 29 September 2020

جای خالی لوازم اطفای حریق ساختمان‌های بلند مرتبه

شهردار نطنز گفت: آتش‌نشانی نطنز، لوازم اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه را ندارد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، علی پیراینده اظهار کرد: ایستگاه آتش‌نشانی نطنز تنها دارای ماشین‌های آب‌پاش است و متاسفانه امکانات لازم برای مهار آتش در ساختمان‌های بلندمرتبه را نداریم.

وی افزود: متأسفانه بیشتر ساختمان‌های بلندمرتبه نیز از امکاناتی همانند سیستم اعلام و اطفای حریق بی‌بهره‌اند و هیچ‌گونه نظارتی بر روی این موضوع نشده است که در آینده می‌تواند مشکل‌ساز شود.

شهردار نطنز گفت: نبود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی، خودروهای فرسوده و قدیمی، نبود خودرو نردبان دار و نبود خودرو پیشرو جهت دسترسی به برخی نقاط به علت کوچه‌های کم‌عرض و باریک از معضلات و مشکلات آتش‌نشانی شهرداری نطنز است.

وی تصریح کرد: نیازمند توجه ویژه دولت در اعطای تجهیزات اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم و با این وضعیت، بروز هرگونه آتش‌سوزی و یا حادثه‌ای در طبقات بالا، امکان امدادرسانی به سختی وجود خواهد داشت.

پیراینده خاطرنشان کرد: نطنز قدمت تاریخی زیادی دارد و در برخی از نقاط امکان بلندمرتبه سازی وجود ندارد، اما در نقاطی که می‌توان به آپارتمان‌سازی روی آورد، می‌طلبد تمام قوانین اعم از رعایت اصول ایمنی و آتش‌نشانی و دیگر موارد توجه شود.