کد خبر: ۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ 04 October 2020
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم های سرمایشی خوزستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طی دو هفته اخیر 15 میلیارد تومان برای سیستم های سرمایشی و هشت میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، مهراله رخشانی مهر در مراسم افتتاحیه مدرسه دخترانه ۹ کلاسه ایرانسل در شهر ویس استان خوزستان اظهار کرد: قدردانی و قدرشناسی می کنم از تلاش های خیران مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش به تلاش ها و کوشش های آنها ارج می نهد؛ همچنین امسال با اختصاص دو هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مشارکتی به همراهی با خیران مدرسه ساز افتخار می کنیم.

وی افزود: وقتی صحبت از کار خیر و خیران می شود دایره کارهای خیریه گسترده و کارهای خیر بسیار متنوع است؛ کسانی که می کوشند تا از آلام مردم بکاهند و رنج محرومیت ها را کاهش دهند، زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند این کار جزو ناب ترین حقایق ایمانی است و شاید هیچ خدمتی بالاتر از باز کردن گره مردم نباشد که خیران در آن سهیم هستند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به اعتقاد من کار مدرسه سازی متمایز از سایر کارهای خیریه سازی است چون مدرسه جایگاه متمایزی دارد که آینده این سرزمین را می سازد؛ هرجا سخن از فرهنگ سازی، تعالی، توسعه و پیشرفت است مدرسه بالاترین جایگاهی هست که تغذیه عناصر کلیدی برای تحویل و پیشرفت را دارد.

رخشانی مهر یادآور شد: خانواده و جامعه هم تغذیه کننده هستند ولی مدرسه جایگاهی است که آدم ها به صورت منظم در بهترین دوره حیات و بهترین زمان یادگیری در یک زمان مشخص تحت یک برنامه تحت تعلیم قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: آینده را مدرسه می سازد و چه خوب یا بد در مدرسه شکل می گیرد و کسانی که مدرسه سازی را انتخاب کردند، آینده سازی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مدرسه رفیع ترین محل زندگی انسان ها و آینده جامعه است و به شرکت ایرانسل تبریک می گویم که توفیق ورود به مدرسه سازی را پیدا کرده است.

رخشانی مهر یادآور شد: تمام تلاشمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد به کار می گیریم و در این راستا دست خیران مدرسه ساز را می فشاریم.

وی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ مدرسه سازی در سال جاری طرح آجر به آجر را مطرح کردیم؛ سال گذشته یک هزار و 350 میلیارد تومان تعهد خیران بود که توسط 30 هزار خیر مدرسه ساز انجام شد ولی در مقابل جمعیت 80 میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه مدرسه سازی نیست چون در این ایام به جای توسعه مدرسه سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم؛ در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در 6 ماه امسال دستگاه ها و نهادهای بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده اند و در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه تفاهمنامه امروز نیز اتفاق مبارکی است که امیدوارم با سایر نهادها نیز منعقد شود، گفت: بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز در ساخت مدرسه کمک می کنند و هیچ وقت مدرسه سازی به تنهایی از عهده دولت ها برنیامده اما انجام پروژه های مشارکتی از افتخارات دولت است.

وی یادآور شد: از استاندار خوزستان تشکر می کنم که نمره قبولی را در سیل سال گذشته و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه سازی را بین استان های کشور به خوزستان اختصاص داد؛ حدود 280 میلیارد تومان بود و مقام اول کشور بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: سال قبل 180 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص دادیم؛ امسال نیز تاکنون 120 میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم که تلاش می کنیم تا حدود 200 میلیارد تومان طی ماه های پیش رو افزایش پیدا کند.

رخشانی مهر در پایان خبر داد: طی دو هفته اخیر 15 میلیارد تومان برای سیستم های سرمایشی و هشت میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده ایم.