کد خبر: ۵۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹ 10 October 2020

اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای نوسازی کارخانه سیمان دورود

کارخانه سیمان دورود برای اینکه به فعالیت‌اش ادامه بدهد، نیازمند نوسازی تجهیزات بوده و بر همین اساس پروژه فاز چهار آن خرداد ۹۳ در سفر هیات دولت یازدهم به لرستان و با حضور علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد و قرار بود در مدت ۳۶ ماه این فاز به بهره‌برداری برسد.
به گزارش  سازه نیوز به نقل از ایسنا، ربیعی در مراسم کلنگ‌زنی گفته بود: «زمان بهره‌برداری این فاز را طوری مشخص کنید که بنده وزیر باشم تا دوباره برای بهره‌برداری به اینجا سفر کنم و پیش‌بینی ما تکمیل این فاز در مدت سه سال است» ولی وی بعد از چند سال استیضاح شد و پروژه حتی آغاز به‌کار نکرد و اسفند ۹۷ این بار با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد.

در زمان تعطیلی پروژه بارها وعده آغاز به‌کار آن از زبان مسئولان ملی و استانی شنیده شد اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداد و فاز چهار سیمان دورود فقط روی کاغذ «پروژه» بود اما اسفند ۹۷ بهار امیدواری در دل مردم این شهرستان زنده شد تا به مطالبه دیرینه خودشان برای احداث فاز جدید کارخانه کهنسال برسند.

در این فاز قرار است سیمان خاکستری با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید ‌شود و مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (شرکت شستا) و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ‌زنی دوباره این فاز گفته بود: با توجه به اینکه سیمان موضوعی راهبری و زیربنایی در توسعه به شمار می‌آید باید تلاش کنیم تا تولیدات این محصول را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر تکمیل فاز چهار سیمان دورود به‌عنوان یک مطالبه مردمی افزود: در اجرای این فاز علاوه‌بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی نیز پیگیری می‌شود.

این صحبت‌ها نیز در حالی مطرح شده که هنوز پروژه روند خوبی ندارد و بازهم وعده‌های جدید از راه می‌رسد.

مجتبی بیرانوند، فرماندار دورود در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: با دعوت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، مدیر سیمان تامین کشور به همراه معاونین و مدیران مربوطه در محل شرکت سیمان دورود حضور یافته و به بررسی مسائل مربوط به مجتمع سیمان دورود پرداختند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی سیمان تامین برای ساخت فاز چهار کارخانه سیمان در مدت ۲۷ ماه اختصاص یابد.

بیرانوند اضافه کرد: همچنین ۱۰۰میلیارد تومان برای نوسازی سه فاز مجتمع سیمان دورود اختصاص یافته است.

فرماندار دورود یادآور شد: فاز چهار همواره مطالبه دیرینه مردم این شهرستان بوده و امیدواریم مصوبات این جلسه نهایی و اجرا شود.