کد خبر: ۵۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ 11 October 2020

کمبود زمین دغدغه اصلی بازار مسکن

استاندار همدان خواستار تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام یا فاقد متقاضی مساکن مهر در همدان شد و گفت: استان همدان به ویژه شهرهای همدان و ملایر با کمبود شدید زمین مواجه است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از بازار،سید سعید شاهرخی در جلسه تعیین تکلیف وضعیت زمین های اقدام ملی مسکن در همدان گفت: در استان همدان به ویژه شهرهای همدان و ملایر با کمبود شدید زمین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت زمین در برخی از نقاط همدان بسیار بالا بوده اگر یک تصمیم صحیح گرفته نشود به طور حتم در آینده هزینه های بالایی باید متحمل شویم.

شاهرخی با اشاره به اینکه اگر قرار است الحاقی برای بحث محدوده شهر صورت گیرد اولویت با اراضی دولتی است؛ تاکید کرد: تا پایان هفته آینده نظر نهایی درمورد الحاق زمین ها به شهر پس از انجام کار کارشناسی و طی کردن مراحل قانونی و به صورت ویژه اعلام شود.

استاندار همدان گفت: پروژه های نیمه تمام یا فاقد متقاضی مساکن مهر باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و به سرانجام برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: تدابیری مشترک با استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی اندیشیده شده تا به محدوده شهر همدان اضافه شود تا شاهد کاهش قیمت مسکن و زمین در همدان باشیم.

حمیدرضا حاجی بابایی ادامه داد: ۲۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان که طرح هایی که در خصوص خانه دار شدن مردم هست را باید جدی بگیریم، یادآور شد: یکی از مهمترین این طرح ها، اقدام ملی مسکن است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه شرایط را باید برای خانه دار شدن مردم و ساخت مسکن مهیا کنیم، عنوان کرد: تعداد زیادی از افراد فاقد مسکن هستند و اگر برنامه ای برای آن اندیشیده نشود قیمت زمین و مسکن بیشتر هم می شود.