کد خبر: ۵۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ 11 October 2020

کاهش بار هزینه مصرف کننده‌ی مسکن

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت بر لزوم تعدیل قیمت مسکن در کلان شهر تهران تاکید کرد و گفت: تلاش داریم در کاهش بار هزینه مصرف کننده‌ی مسکن دخیل باشیم.
به گزارش ساز نیوز به نقل از صدا و سیما،آقای اکبر تقوی در ارتباط با رسانه ملی در رابطه با دستورالعمل جدید وزارت صمت برای کاهش قیمت مسکن در کلان شهر تهران افزود: امیدواریم قیمت‌ها تا حد امکان تعدیل شود، اما این مهم به عواملی مختلف بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه عوامل تاثیر گذار در قیمت مسکن ملموس و قابل احصاست، اضافه کرد: ساخت و ساز جدا از بحث زمین، موضوعی مهم است که مصالح ساختمانی و انواع نیاز‌های اولیه و ساخته شده برای تولید مسکن را دربر می‌گیرد.

تقوی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از افزایش قیمت مسکن دفاع نمی‌کند و آن را توجیه نخواهد کرد، گفت: برای سرپا شدن یک ساختمان ۲۷۰ شغل و صنف دخیل است و بخش اعظم اصناف و حرف در این کار دخالت پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان حمایت با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن موتور محرکه تمام صنوف و حتی اقتصاد کشور است، افزود: قریب به اتفاق مشاغل در بحث ساخت و ساز جلوه پیدا می‌کنند و حضور دارند.

تقوی با اشاره به اینکه فروشنده، سازنده و به کار برنده کالا به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه ساختمان سازی نقش دارند، گفت: قیمت این اقلام بر ساختمان تاثیر گذار است البته بنده از قیمت‌های کاذب دفاع نمی‌کنم.

وی ادامه داد: نهاد‌های مربوط به نرخ گذاری مسکن زیر نظر سازمان‌های صمت استان‌ها و بصورت کنترل شده این کار را انجام می‌دهند و ما هم تلاش داریم در کاهش بار هزینه مصرف کننده‌ی مسکن، دخیل باشیم.