کد خبر: ۵۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ 18 October 2020

تقویت حمل و نقل ساحلی میان هند و ایران

وزارت کشتیرانی هند اعلام کرد که تخفیف ۴۰ درصدی فعلی برای حمل بار بین این کشور و بندر چابهار ایران را برای تشویق تجارت به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، وزارت کشتیرانی هند روز جمعه اعلام کرد که تخفیف 40 درصدی فعلی برای حمل بار بین این کشور و بندر چابهار ایران را برای تشویق تجارت به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

وزارت کشتیرانی هند در بیانیه ای نوشت: این وزارتخانه امتیاز فعلی تخفیف 40 درصدی را برای جابجایی بار و هزینه های مربوط به کشتی ها به مشتریانی که بارشان میان بنادر جواهر لعل نهرو و دیندایال هند و بندر شهید بهشتی چابهار جابجا می شود، برای مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گفته این وزارتخانه، تخفیف عوارض و هزینه های مربوطه به کشتی هایی تعلق می گیرد که حداقل 50 کانتینر 20 فوتی را در بندر شهیدبهشتی بارگیری کنند.

وزارت کشتیرانی هند در ادامه تأکید کرد که این بندرها با شرکت "بنادر جهانی هند" برای ایجاد یک روش عملیاتی استاندارد همکاری خواهند کرد تا کشتی هایی که در بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه بار و یا بارگیری می‌ کنند، از این تخفیف‌ها بهره مند شوند.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین نوشت: هدف از تمدید این تخفیف، ارتقا تجارت از طریق بندر شهید بهشتی چابهار ایران است. این امر به تقویت حمل و نقل ساحلی میان بندر جواهر لعل نهرو و بندر دیندایال هند و بندر شهید بهشتی کمک خواهد کرد.