کد خبر: ۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ 19 October 2020

بانک مسکن تنها حامی ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این که تاکنون ۶۶ هزار و ۸۰۸ متقاضی طرح ملی مسکن مرحله اول آورده را واریز کرده اند، گفت: بانک مسکن تنها حامی طرح ملی مسکن است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از افکارنیوز، محمود شایان اظهار کرد: براساس جدیدترین آمار تاکنون 115 هزار و 744 نفر واجد شرایط طرح ملی مسکن در شعب بانک مسکن در سراسر کشور افتتاح حساب انجام داده ­اند. از این تعداد، تاکنون 66 هزار و 808 نفر نسبت به پرداخت مرحله اول آورده نقدی اقدام کرده­ اند که مجموع منابع مالی حاصل از این حجم واریزی­­ ها رقمی در حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر افزایش نسبت افراد پرداخت­ کننده آورده نقدی به کل افراد افتتاح ­کننده حساب طی ماه­ گذشته در مقایسه با این نسبت در ماه­ های قبل­ تر افزود: پیش­ خریداران مسکن ملی تحت تاثیر سه عامل، پای کار آمده ­اند و مشارکت­ شان را با پروژه­ هایی که برای خودشان در حال ساخت است افزایش داده ­اند. این سه عامل شامل «اطلاع­ رسانی گسترده دولت و بانک مسکن درباره ضرورت همکاری مالی متقاضیان»، «تعیین مهلت 15 روزه واریز آورده نقدی» و همچنین «پیامک­ های مرتبط با این موضوع به افراد» است که توانست باعث ترغیب افراد برای پرداخت آورده­ نقدی مرحله اول شود.

به گفته وی، هر کدام از پیش­ خریدارانی که مرحله اول آورده نقدی در طرح مسکن ملی را پرداخت کرده­ اند، به صورت میانگین 40 میلیون تومان به حساب خود واریز کرده ­اند. این رقم در ماه­ های قبل، کمتر از این بود. بنابراین از این بابت نیز روند مشارکت مردمی مناسب ارزیابی می­ شود.

مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: تاکنون مرحله اول تسهیلات ساخت را به هفت پروژه طرح ملی مسکن به ظرفیت 16 هزار و 32 واحد مسکونی پرداخت شده است. بانک مسکن فعلاً تنها بانک حامی و پشتیبان طرح ملی مسکن به حساب می­ آید که به موقع و براساس تعهدی که تعریف کرده، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در این راستا اقدام کرده است. این مدل تامین مالی پیش­تر در طرحمسکن مهر تجربه شده بود.

شایان گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی به هفت پروژه، 100 پروژه دیگر نیز با ظرفیت 18 هزار و 702 واحد مسکونی به شعب بانک مسکن معرفی شده ­اند که از این تعداد سازندگان 24 پروژه هنوز برای تکمیل مدارک مورد نیاز پرداخت تسهیلات اقدام نکرده ­اند. 46 پروژه ساخت مسکن اقدام ملی اما در حال تشکیل پرونده هستند و پرونده 18 پروژه به ظرفیت 2 هزار و 648 واحد در دفترخانه­ های اسناد رسمی مراحل آخر ترهین برای پرداخت بخش اول تسهیلات ساخت را طی می­ کند.