کد خبر: ۵۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ 20 October 2020

آغاز فرآیند پایش متقاضیان مسکن فرهنگیان

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان از آغاز فرآیند احراز هویت فرهنگیان متقاضی مسکن ملی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا،عیسی رحیمی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه منعقده وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر خانه دار کردن فرهنگیان فاقد مسکن در آذر سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از فرهنگیان استان برای دریافت مسکن در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: براساس تفاهم نامه منعقده، نیروهای‌ فرهنگی رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشسته می‌توانستند متقاضی دریافت این واحدهای مسکونی باشند، ضمن اینکه فرد متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن نیز استفاده نکرده باشند.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز فرآیند احراز هویت فرهنگیان متقاضی مسکن از ۲۷ مهر جاری در استان اظهار داشت: فرهنگیان متقاضی مسکن ملی که در سامانه تایید شده‌اند تا اول آبان جاری فرصت دارند نسبت به ارائه مدارک احراز هویت سکونت درخواستی اقدام کنند.

وی افزود: در راستای تایید احراز هویت متقاضیان و پنج سال سابقه سکونت آنان در شهر مورد تقاضا، باید ترتیبی اتخاذ شود متقاضیانی که تا این مقطع استعلام، سابقه مسکن آنان مثبت اعلام شده است نسبت به تطبیق مدارک احراز هویت و تایید برابر اصل آن در سامانه ثبت نام توسط نماینده آن اداره شامل (کارت ملی، شناسنامه متقاضی و همسر و افراد تحت تکفل و احراز سکونتی) اقدام کنند.

رحیمی اضافه کرد: متقاضیان نسبت به ارائه و بارگذاری فرم تعهد محضری که در یکی از دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد؛ اقدام کنند، ضمن اینکه ارائه و بارگذاری فرم تعهد محضری همسر بانوان متقاضی دارای شرایط مبنی بر رضایت به واگذاری طرح ملی مسکن به نام همسر وی است.

وی یادآور شد: متقاضیان دریافت مسکن شهرستان سنندج که اسامی آنان در سامانه فاقد مشکل است شامل افرادی که قبلا وجه واریز کرده و تشکیل پرونده داده‌اند و همچنین افرادی که اخیرا جوابیه استعلام آنان اخذ شده است، برای احراز هویت و دریافت فرم تعهد محضری به اداره تعاون و امور رفاهی شهر مورد تقاضا و نواحی یک و دو سنندج، موچش و کلاترزان نیز به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کنند.

بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقده فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی مقرر شده است تعداد ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن کشور احداث و طی سه سال تحویل داده شود.