کد خبر: ۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ 21 October 2020

بلیت هواپیما فعلاً گران نمی‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از شرکت‌های هواپیمایی داخلی گفت: قیمت بلیت هواپیما فعلاً افزایش نمی‌یاید.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم،تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جلسه اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: در  این جلسه وضعیت حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور، ایرلاین‌های داخلی و... مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر انجام پروازهای داخلی با 60 درصد ظرفیت صندلی‌های هواپیما بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که از فردا اول آبان‌ماه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به اجرای این مصوبه ستاد ملی کرونا هستند، افزود: قیمت بلیت هواپیما فعلاً تغییر نمی‌کند و بنابر دستور وزیر راه و شهرسازی بررسی این موضوع به بعد از ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی در سال‌های 97، 98 و نیمه نخست امسال موکول شده است.

دهقانی زنگنه گفت: هفته آینده با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس،‌ وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دنبال آن هستیم که کمترین افزایش قیمت بلیت را اعمال کنیم؛‌ در این راستا بسته حمایتی جدید و تسهیلات دیگری برای ایرلاین‌های داخلی در نظر گرفته شده است که امیدواریم عملیاتی شود.