کد خبر: ۵۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ 21 October 2020

ایجاد بسترهای هماهنگی مشترک در حوادث دریایی محدوده منطقه A۱ دریایی

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از جهش کامل ارتباطی بین ارگان‌‌های دریایی با ایجاد بسترهای هماهنگی مشترک در حوادث دریایی در محدوده منطقه A۱ دریایی خبر داد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن ابراهیمی، اظهار کرد: در جهت تعامل سازنده تمامی ارگان‌‌های دریایی به‌صورت واحد، برای ایجاد یک بستر ارتباطی مشترک روی کانال VHF دریایی توافق لازم انجام گرفت.

 معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ موافقت استفاده از فرکانس‌‌های دریایی در ایستگاه‌‌های یگان حفاظت شیلات استان پس از اخذ سازمان تنظیم مقررات رادیویی، توافق ایجاد مبانی اولیه طرح پوشش ارتباطی همه فرکانس‌‌های استفاده‌‌شده در محدوده بندر چابهار و شروع فرکانس‌‌بندی‌‌های جدید، مطابق با مجوز اخذ شده از سازمان تنظیم مقررات رادیویی را از دیگر توافقات دومین نشست کمیته مخابرات دریایی استان اعلام کرد.
 
رییس کمیته مخابرات دریایی استان با بیان اینکه ساختمان مرجع دریایی استان نقش به‌سزایی در توان تجهیزاتی ساختارهای عملیاتی در آینده نزدیک خواهد داشت، افزود: شروع اقدامات طراحی و پیگیری تجهیزات ارتباطی ساختمان مرجع دریایی استان از دیگر نتایج حاصل شده در دومین نشست کمیته مخابرات دریایی در بندر شهید بهشتی بود.

ابراهیمی، ضمن قدردانی از همه ارگان‌‌های دریایی منطقه که تعامل بسیار سازنده‌ای در این خصوص داشته‌‌اند، تصریح کرد: کمیته مخابرات دریایی استان توانسته است نقش به‌سزایی در کمک به ایجاد زیرساخت‌‌‌های ارتباطی در بستر دریایی در استان داشته باشد.