کد خبر: ۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ 26 October 2020

لغو محدودیت‌های کرونایی در استرالیا

ایالت ویکتوریای استرالیا لغو کاهش محدودیت های کرونایی را به دلیل شیوع این ویروس در ملبورن به تعویق انداخت و باعث شد تا کارشناسان هشدارهایی را مبنی بر خطرات "مالی و روانی" این محدودیت ها اعلام کنند.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، ایالت ویکتوریای استرالیا که اخیراً کانون ابتلا به بیماری کرونا در این کشور بوده است، روز یکشنبه لغو کاهش محدودیت های کرونایی را به دلیل شیوع این ویروس در ملبورن به تعویق انداخت و باعث شد تا کارشناسان هشدارهایی را مبنی بر خطرات "مالی و روانی" این محدودیت ها اعلام کنند.

این محدودیت ها از اوایل ماه اوت بیشتر مشاغل خرده فروشی را در مرکز ایالت ویکتوریا تعطیل و آنها را فقط مجاز به ارائه خدمات آنلاین کرده است.

این در حالی است که 5 میلیون نفر ساکنین این منطقه که در شرایط قرنطینه خانگی به سر می برند انتظار داشتند که روز یکشنبه لغو این محدودیت ها اعلام شود.

دانیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شیوع کرونا در حومه شمالی ملبورن موجب شده تا تاریخ بازگشایی مشاغل بخش خرده فروشی و مهمان نوازی به 1 نوامبر نزدیک تر شود.

این مقام استرالیایی همچنین گفت که وی تصمیم گرفته است تا صبر کند نتایج آزمایش نشان دهد که آیا همه موارد اخیر ابتلا با هم مرتبط بوده اند یا خیر.

اندروز گفت: ما امروز و فردا (نتایج آزمایشات) را دریافت خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم نه تنها اطلاعیه هایی ارائه دهیم بلکه قدم های بزرگ را با اطمینان در اواسط این هفته برداریم.