کد خبر: ۵۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ 31 October 2020

بررسی نحوه واگذاری‌ها در تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم

نماینده بندرعباس در مجلس هدف از تحقیق و تفحص منطقه آزاد قشم را بررسی شائبه‌های مربوط به واگذاری‌ها اعلام کرد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از خانه ملت،احمد مرادی با اشاره به موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم اظهار کرد: به دنبال رای نمایندگان، همراهی مجمع نمایندگان استان هرمزگان و به استناد ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس، تحقیق و تحفص از منطقه آزاد قشم کلید خورد. هدف از این تحقیق و تفحص شفاف‌سازی عملکرد مالی منطقه آزاد قشم، میزان تحقق اشتغال و تولید، نحوه واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها است.

وی افزود: به‌دنبال رای مجلس به این تحقیق و تحفص، کارگروهی زیر نظر کمیسیون اقتصادی کار تحقیق و تفحص را آغاز خواهد کرد و دستگاه‌های مربوط موظفند تمام اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار مجلس قرار دهند.

وی با قدردانی از مجمع نمایندگان هرمزگان به منظور همراهی با این طرح تحقیق و تفحص، افزود: دولت توجهی به تخلفات منطقه آزاد نداشته و باید پاسخگوی این اهمال و سهل‌انگاری باشند تا بیت‌المال حفظ و از ادامه این بی‌عدالتی‌ها در حق مردم جلوگیری شود.

وی بیان کرد: قشم نه به عنوان یک مرکز تولیدی و صنعتی بلکه به عنوان حیاط خلوت است به همین دلیل این منطقه جولانگاه تصرف در اموال بیت المال و خوش خدمتی به افراد خاص شده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به خانه ملت گفت: اطمینان می‌دهم برای کشف تخلفات احتمالی نهایت دقت را به عمل خواهم آورد تا ضمن بررسی شاخص‌های عملکردی در حوزه‌های اقتصادی و مالی، نحوه واگذاری و تغییر کاربری اراضی و وضعیت شرکت‌های وابسته به منطقه آزاد قشم به طور شفاف رسیدگی کنم.