کد خبر: ۵۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ 07 November 2020

تداوم تخلیه و خروج دانه‌های روغنی و روغن خوراکی در بندرامام خمینی(ره)

با خروج بیش از ١۶ هزارتن محمولات دانه روغنی و روغن خوراکی در ٢۴ ساعت گذشته در بندرامام خمینی(ره)، تخلیه و بارگیری این دو کالای اساسی بدون توقف همچنان ادامه دارد.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به خروج بیش از ٣۶ هزار تن انواع کالای اساسی در شبانه‌روز گذشته بیان داشت: تخلیه‌ و بارگیری انواع کالاهای اساسی از جمله دانه‌های روغنی و روغن خوراکی که به طور شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از انواع وجوه حمل و نقل‌ ریلی و جاده‌ای ادامه دارد.
دریس در ادامه افزود: به منظور تنظیم بازار مصرف، نزدیک به ۵

٠٠ هزار تن دانه روغنی و روغن خوراکی در انبارها و مخازن این مجتمع بزرگ بندری پس از تخلیه از کشتی نگهداری می‌شود تا پس از طی کردن تشریفات گمرکی به مبادی مصرف ارسال شود.
وی همچنین با اشاره  به نگهداری بیش از ٢ میلیون و ٨١٠ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) اظهار امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط به تدریج  ترخیص و خارج می‌شود. 


یادآور می شود بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی با ظرفیت ٢٠ میلیون تن در سال، نقش مهمی در زنجیره‌ی تأمین کالاهای اساسی ایفا می‌کند.ش