کد خبر: ۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ 17 November 2020

بررسی وضعیت بازسازی مناطق سیل زده خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکونی سیل‌زده استان گفت: از مجموع ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی احداثی استان، بالغ‌بر پنج هزار واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از فارس،علی محمدی با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکونی سیل‌زده در خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع ۶ هزار و ۴۵۰ واحد سیل‌زده در خراسان شمالی که باید احداث می‌شد، تاکنون پنج هزار ۸۴۹ واحد مسکونی آواربرداری شده و تمامی مالکین برای دریافت وام و تسهیلات بازسازی به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی به جزییات اقدامات انجام‌شده برای این واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: از مجموع واحدهای خسارت‌دیده در سیل فروردین‌ماه سال ۹۸ تاکنون از مجموع دیوارچینی و نازک‌کاری پنج هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی تاکنون بالغ‌بر پنج هزار واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، همچنین با اشاره به وضعیت تسهیلات پرداختی به واحدهای سیل‌زده استان خاطرنشان کرد: ۳۳۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان تسهیلات به مالکین واحدهای سیل‌زده استان اعطاشده است.

وی افزود: به واحدهای سیل‌زده بر اساس مصوبات دولت، ۱۲۶ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان نیز کمک‌های بلاعوض در قالب کمک‌های معیشتی، اجاره‌بها و احداث واحدها داده‌شده است.

محمدی همچنین به اهدای سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تحت عنوان اهدایی رهبر انقلاب به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: برای بازسازی واحدهای سیل‌زده استان در مجموع ۴۹ هزار و ۸۸۹ تن معادل ۹۹۷ هزار و ۷۸۰ پاکت سیمان توزیع‌شده است.

گفتنی است شهرستان مانه و سملقان و رازوجرگلان در فروردین‌ماه سال ۹۸ بیشترین آسیب‌ها را از سیل و بارندگی‌های شدید متحمل شدند.