کد خبر: ۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ 23 November 2020

مشکل کمبود زمین در شهر بندر گروگ

شهردار بندر گروگ با بیان اینکه طرح جامع شهر بندر گروگ پاسخ‌گوی نیاز شهروندان نیست، گفت: نبود زمین دولتی در محدوده شهر، شهرداری و مردم را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از فارس ،عبدالحمید سعدینی اظهار داشت: نبود زمین دولتی در محدوده شهر بندر گروگ و دیگر دلایل مشابه محدودیت‌های شدیدی در زمینه توسعه و عرضه زمین مسکونی ایجاد کرده و در نتیجه بخش زیادی از جوانان و ساکنان این شهر فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند.

وی افزود: افزایش جمعیت، فرهنگ و آداب و رسوم مردم و الزامات اداره شهر ضرورت‌های جدیدی را ایجاد نموده که الحاق قسمتی از اراضی ملی حریم شهر به محدوده قانونی و واگذاری در قالب طرح اقدام ملی مسکن به جوانان، مشکلات آنها بر طرف خواهد شد.

سعدینی یادآور شد: در بخش‌های گسترده‌ای از بافت شهری به‌ویژه نقاط مرکزی آن به‌دلیل تراکم جمعیت و ناکارآمدی بافت قدیمی با محدودیت‌های شدیدی از منظر گذربندی معابر شهری مواجه هستیم که با الحاق اراضی ملی به محدوده و واگذاری ۱۰ درصد سهم شهرداری، توان شهرداری افزایش خواهد یافت.

شهردار بندر گروگ در پایان خاطرنشان ساخت: از دید مثبت، حمایت‌ها و همراهی‌های مدیران ارشد شهرستانی و استانی در جهت اصلاحات طرح جامع و الحاق زمین‌ها به محدوده قانونی در طول مدت یک ماه کمال تشکر و قدردانی دارم و موضوع تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.