کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ 05 December 2020

هزینه 15 میلیاردی برای مسکن نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تاکنون یک هزار و 356 قلم خدمت مسکن به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد و 481 میلیون تومان ارائه شده است.
به گزارش سازه ای به نقل از فارس ،هدایت صفری اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مسکن در قالب ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن و احداث سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد و 481 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه راهبرد اصلی این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های مورد حمایت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف است، گفت: ارائه خدمات مسکن به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی خانواده‌های مورد حمایت از برنامه‌های اصلی کمیته امداد استان در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های مورد حمایت در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد تسریع و تسهیل ایجاد می‌کند، افزود: با همین رویکرد از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 356 قلم خدمت مسکن به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان ارائه شده است.

صفری ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مسکن در قالب ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن و احداث سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده‌های مورد حمایت، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد و 481 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات مسکن به خانواده‌های مورد حمایت از محل کمک‌های مردمی و هم‌افزایی آن با اعتبارات این نهاد تأمین می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از هفت میلیارد و 726 میلیون تومان از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات مسکن به خانواده‌های مورد حمایت از محل کمک‌های مردمی، زکات و مساعدت خیران زنجانی تأمین و پرداخت شده است.

صفری با اشاره به اینکه به منظور هم‌افزایی در حوزه خدمت رسانی در بخش مسکن و اثربخشی این خدمات، بخشی از خدمات ارائه شده به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز با استفاده از تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت انجام می‌شود، افزود: با همین رویکرد بیش از 6 میلیارد و 685 میلیون تومان نیز از محل تسهیلات پرداختی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای ارائه خدمات مسکن به خانواده‌های مورد حمایت تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مسکن در بخش‌های مختلف بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی صورت گرفته انجام می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری بیشتر از کمک‌های مردمی و هم‌افزایی آن با منابع و اعتبارات این نهاد خدمات مورد نیاز مددجویان مورد حمایت در بخش مسکن در یک بازه زمانی مشخص به صورت اثربخش و هدفمند به آنها ارائه شده و در مسیر توانمندسازی جامعه هدف تسهیل و تسریع ایجاد شود.