کد خبر: ۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ 05 December 2020

بارندگی های اخیر هیچ آسیبی به راه های خورستان نزد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان با بیان این که بارندگی های شدید اخیر هیچ مشکلی برای راه های استان به وجود نیاورد، گفت: ما از تجربه سیل ۹۸ استفاده کردیم.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم،غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بارندگی های 10 روز اخیر -به فاصله چند روز- تقریبا کل استان خوزستان را در برگرفت و شدت بسیار زیادی داشت.

وی ادامه داد: با وجود بارندگی شدید، به جز چند محور فرعی و روستایی استان که 4 تا 5 ساعت مسدود بود تمام راه های اصلی، فرعی و روستایی باز بوده، البته ریزش هایی زیادی در جاده ها داشتیم که بلافاصله توسط همکاران راهداری جمع آوری شد.

وی با تاکید بر این که در راه های برون شهری استان مشکل خاصی نداشتیم، افزود: مهم ترین مسئله ای که باعث شد وزارت راه و شهرسازی آمادگی لازم را برای چنین پدیده طبیعی داشته باشد، سیل سال گذشته بود که طی نیم اخیر بی سابقه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان یادآور شد: ما از این تجربه استفاده کردیم و قبل از شروع بارش های امسال که معمولا از نیمه مهر آغاز می شود یک سری اقدامات پیشگیرانه از جمله جهت دادن به مسیر آب، هدایت آب از دیواره های پل ها، تنظیم بستر رودخانه، پاکسازی جوهای کنار جاده ها و... انجام دادیم که خوشبختانه باعث شد تا فقط 4 تا 5 ساعت آنهم چند محور فرعی و روستایی مسدود شود.

 باوجود آن که محورهای برون شهری استان خوزستان مشکلی به سبب بارش های اخیر نداشته اما در شهرهای مانند اهواز، آبادان، سربندر و... مردم مانند سال گذشته با مشکلات فراوانی روبرو شده اند. در این بین به دلیل ناتوانی برخی مدیران شهری، نیروهای مردمی و بسیج در  حال کمک به مردم هستند.