کد خبر: ۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹ 12 December 2020

صادرات مصالح ساختمانی باید کاهش یابد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما در طرح جهش تولید مسکن وزارت صمت را متولی تصحیح قیمت مصالح ساختمانی کرده ایم، بیان داشت: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی تعیین شود، کسی حق ندارد آن را گران‌تر بفروشد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به گرانی مصالح ساختمانی در کشور و توجه به این مسئله در طرح جهش تولد مسکن گفت: ما در این طرح تاکید داشتیم که قیمت مصالح ساختمانی باید مشخص و با یک سود متعارف عرضه شود.

وی با بیان اینکه ما در طرح جهش تولید مسکن وزارت صمت را متولی تصحیح قیمت مصالح ساختمانی کرده ایم، بیان داشت: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی تعیین شود، کسی حق ندارد آن را گران‌تر بفروشد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در این بخش به مقوله صادرات مصالح ساختمانی باز می‌گردد، اظهارداشت: به واقع صادرات مصالح ساختمانی باعث شده که بازار داخلی برای تأمین مصالح با مشکل مواجه شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه معضل کاهش عرضه و افزایش تقاضا منجر به گرانی مصالح ساختمانی شده است، ادامه داد: به طور قطع باید صادرات مصالح کاهش یابد.

رضایی کوچی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه عرضه مصالح ساختمانی در بورس چقدر به گرانی مصالح دامن زده است؟ تصریح کرد: این بخش هم به اندازه خود به گرانی موجود دامن زده و آثار منفی خود را داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع مصالح مورد نیاز ما تولید داخل است، تاکید کرد: مصالح ساختمانی در حال حاضر در کشور گران شده است که مرتبط با موضوعات ارزی نیست.

رضایی کوچی بیان داشت: در شرایط تحریم باید نظارت بر قیمت‌ها بیشتر شود و نباید هر کس هر طور که می‌خواهد، قیمت‌ها را افزایش دهد.