کد خبر: ۵۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹ 18 December 2020

خوزستان است و نفت و گاز ، سد و پتروشیمی ؛ زجرهای بی حاصل ، درد های بی پایان ! 

دوباره آب گرفتگی خیابان ها و انتشار بوی فاضلاب در صدر خبر ها  قرار گرفت ، آن هم در روز فانتزی ۹ / ۹/ ۹۹ البته فرقی هم نمی کند چه روزی باشد خوزستان هر روزش یک رویداد است .
 *سعید کیوانی: رویدادهایی که حکایت زجر های بی حاصل و درد های بی پایان ساکنانش است این روزهای تلخ پایانی ندارد انگار. تکرار و تکرار ، آنچه مردم می بینند فقط حرف است و نه عمل ، خیلی هم اگر بی انصافی نکنیم آنقدر کم کار شده که ضعف های مدیریتی در هر موضوع نه چندان بزرگی کاملا بزرگ دیده می شود خوزستان است و نفت ، گاز ، پتروشیمی والبته رکورد دار بیشترین بودجه در سه سال اخیر ! رکورد های دیگری هم همیشه بوده و در موردشان حرف زده شده اما وقتی حرف ها ، سخنرانی ها و شوهای رسانه ای را راستی آزمایی می کنیم آنچه که می ماند باز همین حرف ها و عکس های یادگاری است !!! از کمبود آب غیزانیه تا دهدز، از جاده های مرگ آبادان و مسجد سلیمان تا خودکشی های گاه و بیگاه در ایذه ، از بی کفایتی مدیران ، شهرداران و شورای شهر تا رانت های کلان اقتصادی ره آوردی جز گلایه و اعتراض برای شهروندان نداشته است خوزستان در طول این چهل و چند سال چه باید انجام می داده که نداده است ؟ نفت و گاز و پتروشیمی اش برای آبادانی سیما و منظر شهری استان های دیگر ، آلودگی و فاضلاب و بیکاری سهم خودش . 
خوزستان برای کشور کم نگذاشته اما مرکز نشینان چقدر قدر شناس بوده اند ؟ خوزستان ، اما مشکلی فراتر از فاضلاب و بیکاری دارد مشکلی که سالهاست با آن دست به گریبان است ، « مدیریت استان ، حلقه مفقوده ای که می توان به حلقه های دیگری مانند نگاه قومی به انتخابات شورای شهر و مجلس، انتخاب مدیران براساس سهم قومیت ها و...‌ اضافه نمود.