کد خبر: ۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ 22 December 2020

آمار خانه های خالی در زنجان موجود نیست

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به نیاز احداث سالانه ۲ هزار واحد مسکونی در زنجان گفت: آمار واحد‌های خالی استان موجود نیست.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،سعید شاهین‌فر با اشاره به این‌که استان زنجان سالانه نیازمند تولید 2 هزار واحد مسکن است، اظهار داشت: این رقم به معنای این است که علاوه بر عزم دولت در تامین مسکن باید مردم نیز در زمین‌های فاقد مسکن اقدام به ساخت و ساز کرده و نیاز استان را تامین نمایند.

وی افزود: امیدواریم در طول دو تا سه سال پیش‌رو با احداث و تکمیل پروژه مسکن ملی نیاز استان تا حدودی رفع شده و ایجاد تعادل در قیمت مسکن اتفاق افتد، چراکه چندین هزار نفر از تعداد مستاجرنشینان کاسته شده و به عبارتی واحد‌هایی در عرصه خالی شدن و بدون استفاده ماندن باقی‌ می‌مانند که موثر بر کاهش قیمت اجاره‌بها، مسکن و حتی قیمت زمین خواهد شد در این حالت عرضه و تقاضا متناسب می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به‌ این‌که قوانین زمین‌های خالی اگر توسط امور اقتصاد و دارایی استان و شهرداری به اجرا گذاشته شود مانع از جولان دلالان در خرید و فروش فیش و مسکن می‌شود، گفت: اگر نهاد‌ها و سازمان‌ها "وزرات راه و شهرسازی" را همراهی کنند و سیاست تولید مسکن ادامه‌دار باشد تاثیر مناسب و قابل لمسی را در جامعه خواهند داشت و این مسئله در نهایت سبب می‌شود تا مسکن از حالت خرید و فروش کالا خارج شده و مردم در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید با افرادی که در بازار مسکن و زمین سوداگری می‌کنند برخورد انجام گیرد تا بازار مسکن دچار نوسانات قیمتی نشود، گفت: بنگاه‌های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی مسکن می‌کنند یکی از دلایل افزایش قیمت در استان هستند که گاها حتی بدون وجود خانه‌ای آن را در فضای مجازی به فروش گذاشته و با قیمت‌گذاری غیر اصولی سبب التهاب بازار مسکن می‌شوند.

شاهین‌فر با بیان این‌که آمار واحد‌های خالی در سطح استان موجود نیست، تصریح کرد: آخرین آمار نفوس مسکن استان زنجان مربوط به سال 95 بوده که با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه انجام گرفته و در طول سال‌های اخیر آمار جدیدی در این راستا حاصل نشده است.