کد خبر: ۵۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۹ 30 December 2020

بروز اتفاقات مهم در بازار مسکن آمریکا

به طور متوسط قیمت مسکن در آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۷.۹ درصد بیشتر شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،متوسط رشد قیمت مسکن در آمریکا طی ماه اکتبر به بالاترین سطح ثبت شده خود در طول شش سال اخیر رسیده است که می تواند خبر امیدبخشی برای فعالان اقتصادی از خروج تدریجی بزرگ ترین اقتصاد جهان از رکود باشد. آن طور که داده های منتشرشده نشان می دهد، در ماه اکتبر متوسط رشد قیمت مسکن آمریکا نسبت به اکتبر سال قبل ۷.۹ درصد بیشتر شده است.

طبق اعلام موسسه اس اند پی، قیمت مسکن آمریکا در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا به بالاترین سطح خود از ژوین ۲۰۱۴ رسیده است. به گفته این موسسه به جز شهر دیترویت، همه ۱۹ شهر بزرگ دیگر آمریکا با افزایش محسوس قیمت مسکن در ماه اکتبر امسال نسبت به اکتبر سال قبل روبرو شده اند که در بین شهرهای مختلف، رشد قیمت مسکن در شهر فونیکس بیش از همه قابل توجه بوده است.

در مقایسه با اکتبر سال قبل، متوسط قیمت مسکن در این شهر مهم ایالت آریزونا ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است. در بین دیگر شهرهای بزرگ با افزایش محسوس قیمت ها می توان به سیاتل در واشنگتن و سن دیگو در کالیفرنیا اشاره کرد که متوسط قیمت مسکن این شهرها طی یک سال اخیر به ترتیب ۱۱.۷ درصد و ۱۱.۶ درصد افزایش داشته است.

همه گیری ویروس کرونا تغییرات زیادی در سبک زندگی شهروندان آمریکایی ایجاد کرده است و بسیاری از شاغلین آمریکایی دورکار شده و از خانه به کارهای خود می پردازند. با محدودیت های اعمالی در بیرون رفتن و وردو به اماکن ورزشی، تقاضا برای خرید خانه های بزرگ تر با امکانات بیشتر نظیر امکانات ورزشی افزایش محسوسی یافته است.

همچنین دوباره پس از چندین ماه روند معکوس، تمایل برای خرید خانه ها در شهرهای بزرگ از خرید خانه در شهرهای کوچک و مناطق حاشیه ای پیشی گرفته است و این مساله می تواند حاکی از افزایش امید معامله گران به پایان یافتن وضعیت کنونی در آینده ای نزدیک باشد.