کد خبر: ۵۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۹ 02 January 2021
وزیر راه پاسخگو باشد

جاده سور،قتلگاه مردم عقیلی!

طی سالهای گذشته جاده پر پیج و خم، و کم عرض عقیلی که بدون هیچ گونه نقشه فنی، بخاطر نبود تابلو های راهنمایی و رانندگی،عدم روشنایی جاده ای، کم عرض بدون و نداشتن شانه خاکی و عدم گاردریل آهنی و بتنی در محل پرتگاه ها باعث حادثه و مرگ اهالی منطقه بویژه چندین جوان تحصیلکرده و قهرمان ورزشی شده است.

 رضا حسین زاده ترکالکی : اگر مسئولان اجرایی توان رفع نواقص جاده را ندارند،دادستان به عنوان  مدعی العموم ، تردد در جاده "سور عقیلی"  را ممنوع و مسدود کند تا شاهد اینگونه حوادث دردناک نباشیم.


 چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در حالی به  شهرستان گتوند سفر کرد که خبرنگاران محلی کمتری در این بازدید حضور داشتند ، این در حالی بود  که  مردم عقیلی نیز ، پس از نیم قرن شاهد،  افتتاح پل سور بزرگ  در انتهای جغرافیای شمال شرقی بخش عقیلی بودند!! 

در سفر محمداسلامی وزیر راه به گتوند برای افتتاح پل سور بزرگ عقیلی ،  استاندار خوزستان و مدیران استانی وی  را همراهی میکردند، اما مسئولان شهرستان گتوند و سهراب گیلانی
نماینده شوشترو گتوند در مجلس شورای اسلامی، بنا به دلایلی!  وزیر، را در سکوت مطلق خبری برای افتتاح پل سور به عقیلی آوردند.

جاده سور عقیلی راه ارتباطی  بیش از 22 روستا به شهرستان های شوشتر و مسجدسلیمان و لالی است.

طی سالهای گذشته جاده پر پیج و خم، و کم عرض عقیلی که بدون هیچ گونه نقشه فنی،  بخاطر نبود تابلو های راهنمایی و رانندگی،عدم روشنایی جاده ای، کم عرض بدون  و نداشتن شانه خاکی و عدم گاردریل آهنی و بتنی در محل پرتگاه ها باعث حادثه و  مرگ اهالی منطقه بویژه چندین جوان تحصیلکرده و قهرمان ورزشی  شده است.

متاسفانه وزیر راه، پلی را افتتاح کرد که درشب روشنایی ندارد و از این به بعد باتوجه تردد بیشتر در این جاده و استقرار پل در محلی که وروی و خروجی آن داری پیچ خطرناک می باشد، شاهد حوادث بیشتری خواهیم بود.


با گذشت چند روز از افتتاح پل سور عقیلی متاسفانه اولین تصادف جاده ای در جاده عقیلی روستای دشت بزرگ به  سور اتفاق افتاد و موجب مرگ یک جوان و مجروح شدن دیگری شد که حال مساعدی ندارد.

علیرغم هشدارهای مکرر اهل قلم و رسانه ،  چرا مسولان قضیه روشنایی و علائم رانندگی و ایجاد شانه خاکی جاده را جدی نمیگیرند  و برای رفع نواقص آن تلاش نمی کنند.



هر چند در سفر وزیر راه به بخش عقیلی  مسئولان شهرستان و استان از ترس اینکه عملکرد ضعیف شان از زبان خبرنگاران بیان گردد.هیچ کدام از خبرنگاران فعال و داری مجوز رسمی وزارت ارشاد و حتی خبرنگاران محلی را دعوت ننموده،تا به راحتی در کنار وزیر عکس یادگاری گرفته و به قلم تمجید روابط عمومی های حوزه کاری خود اخبار را به دلخواه خود منتشر کنند.


جالب اینکه نیم ساعت بعداز افتتاح پل سور بزرگ عقیلی توسط وزیر راه، پنج کیلومتر پایین تر،پل سور کوچک عقیلی بین روستای رودنی و شهرک شهید محمدی(ظلم آباد) بر اثر بارندگی مسدود شده بود،اتفاقی که با کوچکترین بارندگی در عقیلی همیشه رخ میدهد و باعث خلل در رفت و شد مردم می شود.
برچسب ها: گتوند ،حاده سور