کد خبر: ۵۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ 04 January 2021

احضار بانیان تجمع ۳ هزار نفری دزفول از سوی بهداشت به دادستانی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: سه نفر از بانیان مراسم ترحیم سه هزار نفره که روز جمعه حوالی زندان دزفول برگزار شده بود به دادستانی احضار شدند .

گزارش سازه نیوز به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی دزفول؛ رضا پورآیین اظهار داشت: روز شنبه نامه‌ای به دادستانی دزفول ارسال و بیان شد با وجود تذکرات قبلی مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم به علت تهدید سلامت عمومی،  روز جمعه مراسم ترحیم گسترده‌ای برگزار شده که دادستانی حکم احضار 2 نفر از بانیان و مداح این مراسم را صادر کرد.

وی افزود: فرصت چند روزه‌ای برای معرفی این افراد داده شده که اگر در مدت تعیین شده حاضر نشوند حکم جلب آنها نیز صادر خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه مسئول قضایی به طور قطع با بانیان این مراسم برخورد خواهد کرد، گفت: مداحان به هرگونه مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دعوت شوند اجازه فعالیت نخواهند داشت و درصورت برگزاری مراسم با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: در شرایط زرد کرونایی، فقط مجوز برگزاری مراسم 30 نفره در فضای باز، به مدت حداکثر 2 ساعت و با رعایت فاصله اجتماعی با حضور بازرسان بهداشتی صادر می‌شود در غیر این صورت تخلف محسوب و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم؛ جمعه گذشته آیین ترحیمی با حضور بیش از سه هزار نفر در دزفول برگزار شد که واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.