کد خبر: ۵۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ 06 January 2021

انتظار 15 ساله رسیدن به یک سرپناه

١۵سال قبل‌‌ کلنگ پروژه ساخت مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌ها به زمین زده شد تا تعد‌‌‌‌اد‌‌‌‌ی از کارکنان به رویای خانه د‌‌‌‌ار شد‌‌‌‌ن نزد‌‌‌‌یک شوند اما کماکان چشم انتظارند، به طوری که چند نفر از متقاضیان که در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌اند اکنون فوت شده‌اند و آرزوی صاحب خانه شدن را به گور برده‌اند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از فارس،پروژه ساخت مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌های ایلام در سال 1384 در زمینی به مساحت نزدیک به پنج هزار متر مربع آغاز شد؛ در حالی که برای ساخت این واحدهای مسکونی از هر 113 نفری که عضو این پروژه شده بودند، نزدیک به 10 میلیون تومان گرفته شده بود.

حال که نزدیک به 15 سال از آغاز پروژه می‌گذرد هنوز اقدامی در این زمین انجام نشده است و تا کنون برای پیگیری مطالبه کارکنان اداره امور زندان‌ها دو گزارش درج شده که افزون به تلاش خبرنگاران فارس برای به نتیجه رسیدن این پروژه مسوولان تنها به دادن وعده اکتفا کرده‌اند و تا کنون اقدامی انجام نشده است.

از سال 84 پروژه مسکن مهر آغاز شد

ناصری از کارکنان اداره امور زندا‌ن‌ها گفت: سال 84 پروژه مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌ها در زمینی به مساحت نزدیک به 5 هزار متر مربع آغاز شد.

وی افزود: اما فروشنده زمین 500 متر از زمین را به شخصی دیگر فروخته و زمین محل ساخت‌ها واحد معارض داشته است؛ این اختلاف با معارض زمین و فروشنده زمین تا سال 96 طول کشید اما سال 96 حکم دادگاه قطعی شده بود که خریدار 500 متر زمین، زمین خود را داشته باشد اما فروشنده باید غرامت کار خود را پرداخت کند که متأسفانه فروشنده زمین فوت شده است.

وی افزود: از سال 96 به ما گفتند که مشکل حل شده و به 113 نفر فقط وعده دادند که همه چی درست شده است و جای نگرانی نیست؛ خیلی دردناک است که بدانید چند نفر از متقاضیان که در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌اند اما اکنون در بین ما نیستند و فوت شده‌اند؛ در واقع باید گفت آرزوی صاحب خانه شدن را به گور برده‌اند.

ناصری گفت: آبان ماه سال گذشته بود که از خبرگزاری فارس درخواست کردیم برای حل این مشکل پیگیری کند که با توجه به تلاش ها هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و مجددا تیرماه 99 از خبرگزاری فارس خواستیم که دوباره از مسوولین مطالبه‌ی ما را درخواست و پیگیری کنند که مسوولین وعده دادند تا آبان 99 به طور قطعی همه چیز درست می‌شود اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

15 سال است که فقط وعده‌ها را می‌شنویم


آذرمنش از دیگر کارکنان اداره امور زندان‌ها گفت: 15 سال است که فقط وعده‌های را شنیده‌ایم؛ ما آن زمان تمام سرمایه خود را برای این پروژه گذاشتیم اما الان نه تنها صاحب خانه نشده‌ایم بلکه دچار ضرر مالی نیز شده‌ایم.

وی افزود: سال 84 با حقوق ماهی 200 هزار تومن نزدیک به هشت میلیون تومان برای این پروژه سرمایه گذاری کردیم که بعد از 15 سال فقط سهم ما از خانه جلسات متعددی که هیچ نتیجه‌ی مثبتی ندارد شده است.

به طور جد به دنبال پیگیری حل مشکلات هستیم

علی اسلامی‌نژاد رییس هیات مدیره تعاونی مسکن مهر اداره امور زندان‌ها گفت: به طور جدی دنبال پیگیری حل مشکلات این پروژه هستیم و در همین هفته جلساتی با سازمان شهرداری داشتیم که در آن جلسه برای پیگیری مشکل این زمین صحبت‌هایی شده است.

وی افزود: نامه‌ای به ما داده شده بود منبی بر اینکه اداره ثبت اسناد در جهت سند زمین با ما همکاری کند اما از طرف شهرداری مجدد نامه زده شده که چون زمین معارض دارد اداره ثبت اسناد با نامه‌ی ما موافقت نکند اما طی مکاتبات و جلساتی که داشتیم مشخص شد که زمین دیگر معارض ندارد.

رییس هیات مدیره تعاونی مسکن مهر اداره امور زندان‌ها گفت: اتفاقی که باعث شد انجام کارها به تعویق بیافتد این بود که سیستم شهرداری نزدیک به سه روز دچار مشکل شد و روزی که سیستم درست شد تمام اطلاعات دچار نقص شده و پاک شده بودند اما من از مدارک مربوط زمین که از قبل داشتم را ارائه کردم و قرار بر این شد که در همین هفته برآورد هزینه شود.

وی ادامه داد: عوارض پرداختی مشخص شد و جلسه مجمع را برگزار می‌کنیم که اعضا سهم خود را پرداخت کنند و سند زمین نیز ثبت خواهد شد و بنابر تصمیم اعضا زمین را می‌فروشیم یا می‌سازیم.

وی در پایان گفت: بنده در این پروژه عضو هستم و مانند سایر اعضا در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌ام؛ هیچوقت پیگیری برای حل مشکل را رها نکرده‌ام و هر روز دنبال پیگیری آن هستم؛ مطمئن باشید که تا پایان سال حتما مشکل مترفع خواهد شد.