کد خبر: ۵۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۹ 09 January 2021

وضعیت مبهم 250واحد مسکن مهر در گل‌تپه

۲۵۰ واحد مسکن مهری که بدون متقاضی ساخته شده و هم اکنون نیمه کاره و در هاله ای از ابهام رها شده، نیازمند چاره اندیشی مدیران شهرستان کبودراهنگ و شهر گل تپه است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از  ایسنا ،چندی پیش فرماندار شهرستان کبودراهنگ در کمیته برنامه ریزی که با حضور استاندار همدان در فرمانداری کبودراهنگ برگزار شد، اعلام کرد: طی دو سال خدمت اینجانب در شهرستان کبودراهنگ پروزه هایی هستند که نیمه تمام مانده مانند مسکن مهر گل تپه که به علت نداشتن متقاضی، بالای ۲۵۰ واحد بلاتکلیف مانده است.

در اینجا سوالی پیش می آید که مگر نه اینکه ساخت مسکن مهر بر طبق ثبت نام متقاضیان صورت می گرفته؟ پس این موضوع ساخت واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی طبق کدام قانون است که هم اکنون پس از سال ها این پروژه در هاله ای از ابهام مانده و هیچ یک از مدیران مربوطه مسکن و شهرسازی استان و شهرستان توان حل این معادله را ندارند.

از طرفی، شهر گل تپه با ۲۶۹۲ نفر جمعیت این ظرفیت را ندارد که برای واحدهای ساخته شده تحت عنوان مسکن مهر متقاضی وجود داشته باشد چراکه اکثر افرادی که در ادارات این شهر شاغل هستند، ساکن همدان بوده و مابقی نیز بیشتر تمایل دارند در شهر همدان یا دیگر شهرها سرمایه گذاری کنند.

اما این مشکل راه حلی دارد به طوریکه مدیران ذیربط در شهرستان کبودراهنگ و بخش گل تپه می توانند با رایزنی هایی پیشنهاد واگذاری واحدهای مسکن مهر شهر گل تپه به روستائیان را به استانداری ارائه دهند چراکه اکثر مردم روستاهای اطراف در ادارات شهر گل تپه شاغل هستند و تمایل دارند ساکن این شهر باشند، بر همین اساس از دست اندرکاران راه و شهرسازی انتظار می رود با پیگیری های خود چاره ای برای حل مشکل ۲۵۰ واحد مسکن مهر شهر گل تپه بیندیشند.

البته به نظر می رسد در ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی که نام شهرهای کبودراهنگ و گل تپه هم به چشم می خورد، مشکل بلاتکلیفی این مساکن حل شود و متقاضیان مسکن ملی، صاحب واحدهای مسکن مهر شوند.