کد خبر: ۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ 12 January 2021

76 هزار خانه روستایی مقاوم‌‌سازی شده‌اند

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۵۸ درصد واحد‌های مسکن روستایی استان کرمانشاه مقاوم‌‌سازی شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد فقیهی در ادامه گفت: در استان 127 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تاکنون حدود 76 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان زلزله و سیل سال گذشته حدود 30 هزار واحد مقاوم‌‌سازی شد عنوان کرد: از سال 84 تاکنون از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی نیز 39 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌‌سازی شده است.

فقیهی با بیان اینکه در مجموع 58 درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم‌‌سازی شده‌اند گفت: برای 42 درصد واحد‌های باقی‌مانده معادل 51 هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود که به صورت سالانه از طریق دفتر مرکزی بنیاد مسکن ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: تا پیش از زلزله سال 96 در استان حدود 32 درصد واحد‌های روستایی مقاوم‌‌سازی شده بود اما در سه سال اخیر با شتاب کار بازسازی و مقاوم‌‌سازی در روستاهای این است آمار دو برابر و به 58 درصد رسیده است.

فقیهی افزود: این تسهیلات در سطح شهرستان‌ها ابلاغ می‌‌شود و متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: در جریان زلزله حدود 20 روستا جابه‌جا شد که 12 روستا روی گسل قرار داشتند و ساخت و ساز در مکان‌ جانمایی شده به خوبی انجام شد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: برای 9 روستای دیگر نیز در نقاط مختلف استان جانمایی شده که جابه‌جا شوند.