کد خبر: ۵۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ 12 January 2021

آغاز اجرای مسکن ملی در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تاکنون ۱۴۶۴ واحد مسکونی وارد فاز اجرا شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،وحید داعی، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی به خبرنگاران گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

وی افزود: خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، اراضی برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین کرده و تا دی ماه تعداد هزار و ۲۴۲ واحد دارای قرارداد ساخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اراضی به میزان ۲۶۰ هکتار برای ساخت هفت هزار و ۵۴۷ واحد تامین شده است، تصریح کرد: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید، درخصوص ۲۷۴ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد نیز اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

داعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۴ واحد دارای قرارداد ساخت است و در استان تاکنون هزار و ۴۶۴ واحد وارد فاز اجرا شده است.