کد خبر: ۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ 12 January 2021

تخریب 18 مورد بنای غیرمجاز در ساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از اجرای حکم تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به ارزش ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر عیسی آبادی اظهار کرد: در پی شکایت اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه مبنی بر اینکه عده‌ای سودجو ۱۲ هکتار زمین از اراضی کشاورزی سطح شهرستان را در نقاط مختلف تغییر کاربری داده و در آن ساخت و سازهای غیر مجاز انجام داده‌اند، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و محرز شدن جرم ارتکابی، مأموران با اخذ دستور قضائی به همراه کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان به محل اعزام و نسبت به اجرای حکم تخریب ۱۸ مورد ویلا، دیوارکشی و ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با بیان اینکه بر اساس کارشناسی‌های انجام شده، ارزش این اراضی ۷۰ میلیارد ریال است، گفت: مالکان به صورت غیر مجاز، زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده و در آن ویلا و ساختمان احداث کرده بودند که با اجرای این احکام اراضی مذکور از دست سوداگران خارج و به بخش کشاورزی و زراعت شهرستان بازگردانده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون مجوز قانونی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم قبل از خرید زمین و احداث بنا در آن نسبت به استعلام اصالت و کاربری زمین مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز در آن اقدام کنند.