کد خبر: ۵۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ 13 January 2021

تخصیص یک سوم مسکن ملی تبریز به کارگران

شهردار تبریز با اشاره به سهم یک هزار و ۵۰۰ واحدی آذربایجان‌شرقی از ۱۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن، خواستار تخصیص یک سوم از این سهم به کارگران این مجموعه شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از مهر ،ایرج شهین باهر در دیدار با مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مسکن کارگران ایران (اسکان) افزود: با توجه به خدمات وسیع شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و مقابله با حاشیه‌نشینی، اختصاص این سهمیه به کارگران شهرداری نقش بسزایی در این زمینه ایفا می کند.

وی اظهار داشت: شهرداری تبریز در بحت کارگری و تامین مسکن آنها پیشرو بوده به طوری که طرح «کلید به کلید» را در بافت حاشیه‌نشین شهر که بخش زیادی از ساکنان آن را قشر کارگر تشکیل می‌دهد، آغاز کرده است.

شهردار تبریز گفت: شهرداری در اجرای این طرح به دنبال سود نبوده و درصدد تامین مسکن قشر کارگر است و تلاش می کند با پیاده‌سازی این مدل به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.

شهین باهر ادامه داد: در دوره پنجم شورا نیز شهرداری تبریز با تصویب این شورا احداث حدود سه هزار واحد مسکونی را دستور کار قرار داده که در این راستا احداث مجتمع های ۲۴۰ و ۶۰۰ واحدی در دست اجرا بوده و عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز وظیفه‌ای در حوزه مسکن ندارد، یادآوری کرد: با این وجود شهرداری به این عرصه نیز ورود کرده و حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات رایگان در این زمینه انجام می‌دهد و در همین راستا تقریبا برای نصف شهر که در بافت حاشیه، فرسوده و یا کم‌برخوردار شهر ساکن هستند، پروانه ساخت رایگان صادر کرده است.

شهین باهر افزود: سهم دولتی تبریز از بودجه ملی کاهش یافته و در گزارش‌هایی که مدیران ارشد به مرکز اعلام می کنند باید چهره واقعی این شهر از نظر میزان برخورداری نشان داده شود تا اعتبارات دولتی براساس واقعیت موجود تخصیص یابد.

ثبت نام سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی تولید مسکن» در این استان آذر ماه امسال انجام شد.

آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.

داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون از شرایط ثبت نام در این طرح است.