کد خبر: ۵۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۹ 16 January 2021

ثبت‌نام 12400 نفر در طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: تعداد متقاضیان ثبت نام شده در دو مرحله گذشته ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۳ شهر بوده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،سید محمد نظری در ادامه گفت: طرح اقدام ملی مسکن در این دوره برای دو شهرستان میاندرود شهر سورک و سلمانشهر از ۱۸ دی ماه آغاز و تا ۲۵ ام این ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله تا کنون برای بیش از ۵۲۰ ثبت نام انجام شده است، تصریح کرد: تعداد متقاضیان ثبت نام شده در دو مرحله گذشته ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۳ شهر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: زمین های مرحله های پیش تامین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار و ستاد اجرای فرمان امام هم عملیات اجرایی را شروع و کارساخت در حال انجام است.
نظری با بیان اینکه ثبت نام ها با توجه به زمینی که در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته انجام می شود، افزود: با اکثر دستگاه ها تفاهم نامه بسته شده و هر دستگاهی با تحویل زمین ۵۰ درصد از سهمیه را می تواند به خود اختصاص داده و مابقی هم به مردم که ثبت نام را در سامانه تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون بر اساس نیازمندی ها و ظرفیت های موجود، در مورد تهیه زمین به مشکلی برخورد نکردیم، یادآور شد: طرح ملی مسکن دارای پنج شرط سرپرست خانوار، سابقه سکونت پنج ساله در آن شهر، عدم استفاده از تسهیلات، زمین و یا امکانات دولتی، داشتن سپرده ۴۰ میلیون در حساب و توانایی باز پرداخت تسهیلات است.

نظری با اشاره به اینکه درطرح مسکن مهر و طرح ملی مسکن تفاوت هایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در طرح مسکن مهر تعداد و مکان یابی افراد در ابتدای موضوع مشخص نبود و هر کجا زمینی پیدا می شد اقدام به ساخت می کردند، این کار تدریجی و به مرور زمان انجام می شد اما در طرح ملی مسکن ابتدا نیاز سنجی و تعداد ثبت نام ها انجام می شود و افراد واجد شرایط توسط مراجع ذیصلاح انتخاب شده و پس از انتخاب زمین و صدور پروانه تک تک متقاضیان به پروژه وصل و از همان ابتدای پروژه در جریان پیشرفت فیزیکی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: از دو یا سه هفته آینده پس از راستی آزمایی که توسط مراجع ذیصلاح صورت می گیرید پیامکی برای متقاضیان ارسال می شود که باید جهت افتتاح حساب و تکمیل پرونده اقدام کنند تا در اسرع وقت پروژه ها شروع و به مرحله بهره برداری برسد.