کد خبر: ۵۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ 23 January 2021

قیمت سیمان پاکتی به 40 هزار تومان رسید

یک تولیدکننده سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان پاکتی در بازار به تنی ۸۰۰ هزار تومان (هر پاکت ۵۰ کیلویی ۴۰ هزار تومان) رسیده است، افزود: در این شرایط کارخانجات مجبورند سیمان را حدوداً هر تن ۳۳۷ هزار تومان بفروشند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده صنایع و بخصوص صنعت سیمان در دوران بدی به سر می برند، اظهار داشت: به نظر می رسد وزیر صمت وقت پرداختن به مشکلات صنعت و تولید ندارد و فعلاً تا پایان دولت مشغول عزل و نصب خواهد بود.

وی با بیان اینکه قیمت سیمان پاکتی در بازار به تنی 800 هزار تومان (هر پاکت 50 کیلویی 40 هزار تومان) رسیده است، افزود: در این شرایط کارخانجات مجبورند سیمان را حدوداً هر تن 337 هزار تومان بفروشند.

به گفته این تولید کننده سیمان، کارخانجات برای تامین قطعات به دلیل تحریم و به دلیل قطع گاز و برق و تأمین مازوت مشکل دارند. علاوه بر این هزینه حمل و نقل مواد اولیه و هزینه خرید قطعات چند برابر شده است اما مجبورند سیمان را ارزان بفروشند و سود بازار نامتوازن فعلی فقط به جیب واسطه و دلال می رود.

غلام زاده تصریح کرد: سالها سازمان حمایت اعلام می کرد بعلت عرضه زیاد و تقاضای کم، قیمت سیمان امکان افزایش ندارد، ‌اما امروز که عرضه کمتر از تقاضا شده چرا اجازه افزایش قیمت سیمان نمی دهند؟

وی با اشاره به اینکه هر تن سیمان پاکتی در بازار بین 600 تا 800 هزار تومان بفروش می رسد، گفت: منطقی است که دولت با افزایش قیمت سیمان به 500 هزار تومان موافقت کند.

این تولید کننده سیمان اضافه کرد: اگر دولت با اصلاح قیمت سیمان و افزایش قیمت به حداقل هر تن 500 هزار تومان (هر پاکت 25 هزار تومان) موافقت نکند، در آینده نه چندان دور بسیاری از کارخانجات به مشکل برخورده و تولید سیمان کشور حتی به نصف کاهش خواهد رسید، در نتیجه قیمت سیمان چند برابر گران خواهد شد.