کد خبر: ۵۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ 24 January 2021

افزایش 17 درصدی صدور پایان کار در خمین

شهردار خمین گفت: ۹۷ پایان کار در ۱۰ ماهه امسال در این شهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش  سازه نیوز به نقل از ایرنا ،ابوالفضل مرتضیان افزود: از ابتدای امسال تا کنون واحد شهرسازی شهرداری خمین ۱۵۲ پروانه ساختمانی صادر کرده است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۴۷ بازدید میدانی امسال از املاک شهری توسط کارشناسان شهرسازی انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

شهردار خمین بیان کرد: ۳۸ فقره گواهی عدم خلاف، ۱۳ فقره گواهی تمدید پروانه، ۴۸ عدد تخریب و نوسازی امسال در شهر خمین صادر شد.

مرتضیان گفت: ۶ هزار و ۷۷۷ فیش نوسازی از سوی مالکان ساختمان‌های شهری پرداخت شده است.

وی افزود: شهروندان خمین در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند و ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به خدمات پسماند است.

شهردار خمین مطالبات شهرداری بابت عوارض نوسازی از شهروندان این شهر را ۱۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بیان کرد.

مرتضیان با اشاره به اینکه شهرداری خمین ۶۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عوارض کسب و پیشه مطالبه دارد، گفت: ۷۲۸ صاحب کسب‌ و پیشه در خمین چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عوارض در سال جاری پرداخت کردند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات در این شهرداری شناسایی شده و ۷۰ میلیارد از این مطالبات مربوط به بدهی ادارات و نهادهای دولتی است.

شهردار خمین تاکید کرد: برخلاف افزایش درآمد شهرداری نسبت به پارسال، به علت تورم شدید، افزایش هزینه‌ اجرا و نگهداری طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار شهری موضوع کمبود منابع مالی معضل جدی است.

مرتضیان گفت: بدهی‌های شهرداری باید به‌ منظور تکمیل طرح‌های عمرانی و ارایه خدمات با کیفیت به شهروندان، قبل از اینکه شهرداری از طریق مراجع و ظرفیت‌های قانونی برای اخذ آن اقدام کند از سوی بدهکاران پرداخت شود.

وی یاداور شد: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و درآمد این سازمان بر پایه پرداخت عوارض از سوی شهروندان است و اگر شهروندان در پرداخت عوارض مشارکت نداشته باشند، خدمات‌دهی شهرداری به شهروندان با کندی مواجه می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۷۴ هزار نفر جمعیت شهری دارد.