کد خبر: ۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ 25 January 2021

صنعت هواپیمایی کشور ظرفیت توسعه را دارد

دبیر انجمن ایرلاین‌ها از ارائه چند درخواست جهت تاسیس ایرلاین جدید به سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و اظهار کرد که با توجه به حاشیه سود کم، افراد حساب شده عمل کنند تا در نیمه راه دچار مشکل نشوند.

به گزارش سازه نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به مصوبه جدید سازمان هواپیمایی کشوری با موضوع کفایت سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومان برای تأسیس شرکت هواپیمایی، اظهار کرد: اکنون متقاضیانی جهت راه‌اندازی ایرلاین جدید وجود دارد و درخواستشان را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده‌اند.

وی افزود: این درخواست‌ها بعد از طی شدن پروسه‌ها و مقرراتی که در سازمان هواپیمایی وجود دارد، در شورای‌عالی هواپیمایی مطرح خواهند شد. قطعاً اگر پرونده‌ها کامل باشند، درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

سامانی در پاسخ به این سؤال که «با وجود تمامی مشکلاتی که امروزه ایرلاین‌ها با آن مواجه هستند، آیا هنوز فردی پیدا می‌شود که حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد؟» گفت: واقعیت این است که در این صنعت، سود چندانی وجود ندارد و به‌خصوص با فشارهای تحریم و مسائل مربوط به افزایش نرخ ارز و همچنین نرخ سودی که نسبت به نرم‌های جهانی هم پایین‌تر است، سرمایه‌گذاری در این حوزه به صرفه نیست.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور تصریح کرد: هر فردی که می‌خواهد در این عرصه وارد شود، حتماً باید حساب شده عمل کند تا در نیمه راه دچار مشکل نشود.

وی تأکید کرد: اکنون صنعت هواپیمایی کشور، ظرفیت برای توسعه و گسترش را دارد؛ اما آن‌هایی که می‌خواهند در این صنعت وارد شوند، حتماً باید شرایط موجود را بسنجند.