کد خبر: ۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ 30 January 2021

البرز مجوز مکان یابی شهر جدید دریافت کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که این استان مجوز مکان یابی شهرهای جدید و شهرک های مسکونی و هوشمند از وزارت راه و شهرسازی دریافت کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا ،رضا خالقی گفت: با دریافت این مجوز، مشکل اسکان بخش زیادی از خانوارهای فاقد مسکن استان البرز در محدوده کرج و سایر شهرهای استان برطرف می شود.

وی بیان داشت: تلاش ها براین است تا خانوارهای فاقد مسکن را بتوان در شهرک های جدید با امکانات مناسب ساماندهی کرد تا شاهد حاشیه نشینی و مشکلات دیگری در استان نباشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: تکمیل آزاد راه آبیک – چرمشهر پروژه مهمترین حمل و نقل استان بوده که تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می رود.

این پروژه به طول ۱۵۸ کیلومتر نقش موثری در روان سازی ترافیک استان های قزوین، البرز و تهران دارد.

خالقی بیان داشت: مجوز تبدیل بزرگراه شمالی کرج به آزاد راه از وزارت راه و شهرسازی دریافت شد که تکمیل این پروژه تا اوایل سال آینده به روان سازی ترافیک شرق کرج می انجامد.

آزاد راه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتری، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب کرج متصل می کند.

کمربند شمالی کرج با مشارکت شهرداری کرج و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است که اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز اظهار داشت: اولویت نخست این اداره کل در شرایط کنونی تکمیل پروژه های نیمه تمام در بخش مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن و جاده ای است.

اکنون پروژه های آزاد راه شمالی کرج، جاده طالقان – هشتگرد به طول حدود ۳۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد، جاده نظرآباد- نجم آباد – اشتهارد و بخشی از آزاد راه آبیک – چرمشهر پروژه های ناتمام راه سازی در استان البرز هستند.

همچنین تکمیل حدود پنج هزار واحد مسکن مهر و تامین زیرساخت ها در استان البرز بخش محوری فعالیت کاری وزارت راه و شهرسازی البرز تشکیل می دهد.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که حدود ۱۶ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

همچنین این استان دارای ۱۷ شهر و ۲۸۸ روستا است که شهرجدید هشتگرد تنها شهرجدید این استان به شمار می رود.

حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی مهر تاکنون در مناطق مختلف استان البرز ساخته شده است.

همچنین تاکنون ۲۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به این استان اختصاص یافته که امسال ساخت ۱۲ هزار واحد آنها در شهرجدید هشتگرد آغاز شده است.