کد خبر: ۵۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ 01 February 2021

افزایش سقف سن بنا برای اخذ وام مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف سن بنا برای دریافت وام مسکن خبر داد و گفت: این افزایش شامل واحد‌های مسکونی واقع در بافت های فرسوده نمی شود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،محمود شایان یادآور شد: اخیرا به دنبال یک مصوبه جدید، یک شرط از شروط تعیین شده برای متقاضیان خانه‌اولی به منظور استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیل شده است.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بانک مسکن مصوب شد، سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق‌پس‌انداز مسکن یکم افزایش یافته است. این میزان افزایش سقف سنی مربوط به واحدهای مسکونی که خانه‌اولی‌ها قصد دارند تا با استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق یکم اقدام به خرید آن‌ها کنند، معادل پنج سال است.

شایان تصریح کرد: به این ترتیب سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم از 20 سال به 25 سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم در زمان حاضر امکانپذیر نبوده و طرح مذکور صرفا مشمول متقاضیانی است که در گذشته حایز شرایط استفاده از تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده ولی تاکنون امکان استفاده از این تسهیلات برای آنان فراهم نشده است.

به گفته وی، همچنین این اقدام مربوط به خرید واحدهای مسکونی در بافت‌های معمولی شهر است و شامل واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده نمی‌شود. این در حالی است که متقاضیان خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده در صورتی که در فرآیند خرید این واحدها از تسهیلات مسکن از جمله تسهیلات یکم استفاده کنند از مشوق‌های دیگری همچنین نرخ سود کمتر در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده برخوردار هستند.