کد خبر: ۵۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ 02 February 2021

زمین واحدهای مسکونی در مناطق نفتی به مردم فروخته می‌شود

نماینده وزیر راه در ستاد ویژه خوزستان از فروش زمین واحدهای مسکونی واقع در اراضی نفتی به مردم خبر داد و گفت: فرآیند صدور اسناد این واحدها تسهیل می شود.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،سیدحسین میر شفیع درباره رفع مشکل زمین‌های مسکونی واقع در اراضی نفتی، اظهار کرد: در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی با توجه به اینکه بسیاری از مردم نیاز به مسکن داشتند در مناطق مختلف خوزستان ساخت و سازهای زیادی انجام گرفته است.

وی افزود: زمین‌هایی که روی آن‌ها ساخت و ساز انجام گرفت متعلق به شرکت نفت، مسکن‌و‌شهرسازی و به طور کل دولت است که مردم  طی این سال‌ها نتوانستند برای آن‌ها سند بگیرند تا بتوانند آن‌ها را بفروشند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون در شهرهای زیر 25 هزار نفر این اجازه داده شد تا کسانیکه واجد شرایط هستند (دارا بودن فرم «ج» سبز) زمین‌هایی به مساحت 250 متر  و مابقی شهرهای استان به مساحت 150 متر با قیمت بسیار ناچیزی به آن‌ها واگذار شود. با توجه به اینکه سند بخشی از این اراضی متعلق به شرکت نفت است، شرکت نفت  بر اساس پرونده‌هایی که در این خصوص تشکیل شد برای واگذاری زمین‌ها به مردم با ما همراهی کرد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان با بیان اینکه حجم این املاک در خوزستان بسیار زیاد است، اضافه کرد: اکنون برای اینکه به سرعت کار انجام شود ابتدا اولویت را به شهرهای زیر 25 هزار نفر داده‌ایم.  انتظار می‌رود در شهرهایی مانند لالی، هفتکل، اندیکا، آغاجاری و... که  در این  زمینه مشکل دارند، مردم با مراجعه به اداره راه و شهرسازی محل سکونتشان درخواست خود را ثبت کنند.

میر شفیع افزود: پس از تشکیل پرونده، موقعیت محلی واحد مسکونی بررسی و سند ملک به نام متقاضی صادر می‌‌شود چرا که این روند فرایند خوبی در جهت ساخت ساز و خرید و فروش مسکن توسط متقاضیان است.

وی در رابطه با وضعیت این قبیل واگذاری‌ها در شهرستان مسجدسلیمان به عنوان یک شهر نفتی، گفت: در مسجد سلیمان شرایط صدور سند برای واحدهای مسکونی شرایط خاص خود را دارد به این دلیل که بافت‌هایی در مناطق خطرناک وجود دارند که باید جابه‌جا شوند اما اسناد برای زمین‌های با مساحت 150  متر صادر می‌شود.

وی با اعلام این‌که مسئولیت صدور اسناد املاک موجود در زمین‌های نفتی آبادان و خرمشهر به عهده منطقه ویژه اروند گذاشته شده است، گفت: هر آنچه را در مورد این واگذاری‌ها با ادارات راه و شهرسازی در تمام استان توافق شد با منطقه ویژه اروند نیز توافق کردیم تا در این شهرها اسناد را تا 150 متر مربع به نرخ منطقه واگذار کنند.

میر شفیع در خصوص میانگین قیمت در نظر گرفته شده برای واگذاری اسناد واحدهای مسکونی به مردم، بیان کرد: بستگی به متراژ و منطقه دارد اما در کل رقمی زیادی برای متقاضیان نخواهد بود.