کد خبر: ۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ 03 February 2021

ضرورت توجه ویژه به طرح توسعه سواحل مکران در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه های طرح توسعه سواحل مکران نیازمند ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: تحرک خوبی از سوی سازمان بنادر در راستای توسعه سواحل مکران ایجاد شده است.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،حسین رئیسی با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران و نقش آن در بهبود اقتصاد ایران، اظهار کرد: یکی از بخش های مهم اقتصاد؛ اقتصاد دریامحور و یکی از مشکلات ما نیز بالابودن نرخ بیکاری است، بنابراین راهکاری جز کنترل و کاهش نرخ بیکاری نداریم و باید با سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریامحور گام برداشته و از ظرفیت های خود در نوارساحلی شمالی و جنوبی به خوبی استفاده کنیم تا اینگونه بخش عمده نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در صورت رونق اقتصاد دریامحور، در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی وضعیت بهتری رقم خواهد خورد.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های دریایی و بندری کشور، نیازمند دسترسی هرچه بیشتر و بهتر به دریا هستیم، خاطرنشان کرد: راه ورود به دریا، بنادر است و سرمایه گذاری در این حوزه مسیر ما را به دریا هموار خواهد.

 رئیسی افزود: رونق دریایی و بندری کشور، شرایط بهتری را برای کشور در حوزه تجاری و اقتصادی رقم خواهد زد و ظرفیت های این حوزه تا حدی است که امروزه حتی با توجه به کمبود آب شیرین در برخی مناطق ساحلی، آب شیرین مورد نیاز ، از آب دریا تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، به توسعه سواحل مکران توجه ویژه ای داشته اند، گفت: توسعه سواحل مکران یک راه میانبر اقتصادی است و اگر با بودجه های معمولی قصد پیشرفت و توسعه سواحل مکران را داشتیم باید سالیان طولانی انتظار بکشیم.

رئیسی با اعلام اینکه برای اتمام پروژه های طرح توسعه سواحل مکران 80 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اظهار داشت: در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم و ضرورت دارد طرح توسعه سواحل مکران برجسته دیده شود تا پروژه های هدف در این منطقه بهتر از قبل پیش برود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه سواحل مکران، بیان کرد: تحرک خوبی از سوی این سازمان در توسعه سواحل مکران آغاز شده و فعالیت ها قابل تقدیر است، امیدواریم این حرکت رو به رشد باشد و بتوانیم شاهد عملکرد هرچه بهتر هم بنادر کوچک و هم بنادر تجاری بزرگ باشیم.