کد خبر: ۵۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ 20 February 2021

خانه‌های خالی در گرانی مسکن موثر هستند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه خانه های خالی یکی از علت های گرانی مسکن است، گفت: پیشنهاد افزایش وام ازدواج در لایحه بودجه به ۷۰ میلیون تومان برای هریک از زوجین داده شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از بازار ،حسین خسروی اسفزار در نشست خبری که در سالن جلسات دیوان محاسبات استان برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های مجلس در زمینه طرح مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: یکی از علت‌های گرانی زمین و مسکن همین موضوع خانه‌های خالی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بیان‌کرد: عدم عرضه خانه‌های خالی در بازار فروش و یا اجاره مسکن زمینه‌ساز گرانی این کالای مورد نیاز مردم شده است.

خسروی اسفزار با اشاره به فعالیت‌های مجلس در زمینه نظارت طی ۹ ماه گذشته ادامه‌داد: مجلس تحقیق و تفحص از ایران خودرو، شرکت دخانیات و بانک های خصوصی را در دستور کار داشته و آن را پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مباحث اقتصادی در روابط بین‌المللی بیان‌کرد: یکی از سؤالات ما از وزارت امور خارجه این است که چرا بخش اقتصاد و مباحث اقتصادی در وزارت امور خارجه در حد ضرورت و نیاز تقویت نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس در هفته جاری، گفت: در این لایحه تلاش بر توجه به نیازهای اقتصادی مردم است.

خسروی اسفزار اظهارکرد: به عنوان مثال در لایجه بودجه پیشنهاد شده است که وام ازدواج برای هریک از زوجین به ۷۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امروزه مردم از مجلس و دولت در زمینه مباحث اقتصادی و نظارت بر بازار انتظارات به حقی دارند، بیان‌کرد: مردم حوزه انتخابیه از ما می‌پرسند که چرا در شهرستانی چون بیرجند در دو مغازه کنار هم قیمت‌ها متفاوت است و این دلیلی جز عدم نظارت کافی ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: البته با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی دولت هستیم در استفاده از ابزارهای قانونی چون استیضاح محدودیت‌هایی داریم و مصلحت‌هایی را باید در نظر بگیریم چرا که در صورت استیضاح و برکناری یک وزیر، وزیر جدید نیز در ماه‌های باقیمانده عملا نخواهد توانست کاری انجام دهد.