کد خبر: ۵۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ 24 February 2021

اجرای 104 پروژه راه و شهرسازی در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی به پروژه های راه و شهرسازی اختصاص می یابد، گفت: در حال حاضر افزون بر ۱۰۴ پروژه در بخش راه و شهرستانی در استان در دست اجراست.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا ،ماکان پدرام مهمترین پروژه های این بخش را راه آهن رشت - انزلی، آزادراه قزوین- رشت، محورهای جاده ای سنگر - سیاهکل و رشت - جیرده و تقاطع های غیر همسطح در بخش راه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در بخش ساختمان طرح هایی همچون کتاخانه مرکزی رشت با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۹۰ درصد و سالن استخر فرهنگیان با پیشرفت افزون بر ۹۷ درصد در استان توسط راه و شهرسازی در دست انجام است.

وی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی رشت با هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع که توسط راه و شهرسازی در حال اجراست، افزود: تا کنون ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش هزینه شده و برای امسال نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبارتا پایان ماه جاری؛ می توانیم این پروژه را تا اوایل خرداد ماه تحویل دهیم.

پدرام گفت: همچنین سالن استخر فرهنگیان که فضایی استاندارد برای مسابقات محسوب می شود در صورت تامین اعتبار تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن یکی از پروژه های بزرگ است که متولی آن راه و شهرسازی است و توسط دو کارگزار شامل بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می شود، افزود: ثبت نام این طرح در چهار مرحله انجام شد که بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان ثبت نام کردند و در مرحله پالایش قرار گرفتند و تا کنون سه هزار و ۶۶۴ نفر حائز شرایط شناخته شده اند.

وی با اشاره به مزیت های این طرح یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن در انواع و اقسام مختلفی در استان اعم از ساخت مسکن و واگذاری زمین کمک می کند.

وی تصریح کرد: این پروژه ها توسط مشاوران بومی استان طراحی می شود که تلاش شده تا در طراحی پروژه ها منظر بومی متناسب با هر منطقه در نظر گرفته شود.

پدرام همچنین به انجام اقدامات در در بخش راههای روستایی استان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته تقریبا بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالت شده است.

وی یکی از اقدامات تاثیرگذار برای آسفالت را تامین قیر دانست و گفت: امسال بخشی از تامین قیر به صورت اعتباری دیده شده که اثر گذار بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازافرینی شهری در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: بازآفرینی شهری یکی از وظایف راه و شهرسازی است که با کمک شهرداری ها اجرایی می شود و ۲۲ میلیارد تومان در این ارتباط تخصیص داده شده و در طرح باز آفرینی در بافت های فرسوده نیز برای تامین قیر به شهرداری ها کمک می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه از ۵۲ شهر ۳۲ طرح بافت مصوب در بخش راه و شهرسازی قرار دارد، تصریح کرد: همچنین راه و شهرسازی در بخش بازآفرینی شهری در ساخت مسکن هایی که در این بافت قرار دارند، کمک می کند.