کد خبر: ۵۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ 27 February 2021

تاخیر در تحویل مسکن مهر پذیرفتنی نیست

معاون وزیر راه با بیان تحویل واحدهای مسکن مهر منوط به همکاری دستگاه‌‌های خدمات‌رسان است، گفت:‌ تاخیر در تحویل به دلیل نبود کنتور آب و برق پذیرفتنی نیست.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،حبیب‌الله طاهرخانی در بازدید از پروژه‌‌های شهر جدید هشتگرد و بررسی پروژه‌های مسکن مهر، از مسئولان شرکت عمران این شهر خواست، تکمیل مسکن مهر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تمرکز خود را روی اتمام این پروژه معطوف کنند.

وی خطاب به مدیران شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تاکید کرد: ضمن نظارت مستمر بر پروژه‌ها، با پیمانکاران کم‌‌کار هیچگونه مماشاتی نداشته باشند و با آنها به صورت جدی برخورد شود تا پروژه‌ها طبق زمانبندی به انجام رسد.

وی گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و با مدیریت و برنامه ریزی برای حل مشکلات گام بردارند تا عملکرد آنان نارضایتی متقاضیان را به دنبال نداشته باشد؛ چرا که رفتار نامناسب مسئولان و عدم تلاش برای حل مشکلات، نارضایتی از مجموعه شرکت و دولت را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد: عملیات ساختمانی تعداد زیادی از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به پایان رسیده اما با مشکل تأمین زیرساخت مواجه هستیم و علیرغم ایجاد شبکه های ‌آب، فاضلاب و برق به سایت های مساکن مهر، دستگاه های خدمات رسان با مشکل نصب کنتور مواجه هستند.

طاهرخانی افزود: قابل پذیرش نیست که این حجم از هزینه ها و خدمات انجام شده است اما برای مثال به خاطر نبود کنتور آب و برق، تحویل واحدها به تعویق افتاده است. به منظور تکمیل زیر ساخت ها و تامین خدمات زیر بنایی در پروژه‌های باقیمانده پیگیری و نهایت همکاری را خواهیم داشت تا هر چه سریعتر زیرساخت های این پروژه‌ها تکمیل و واحدها تحویل شود.

وی یادآور شد: با وجود آن‌که در مسکن مهر بخشی از کار به عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و بخشی به عهده دستگاههای خدمات رسان، اما به منظور تکمیل زیرساخت، وزارت راه و شهرسازی 81 میلیارد تومان به دستگاههای خدمات رسان کمک کرده و در مجموع بیش از 100 میلیارد تومان شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد به منظور تامین زیرساخت هزینه و تفاهمنامه منعقد کرده است.

به گفته وی، مشکلاتی که در تامین زیرساخت‌ها وجود دارد، فرآیند تحویل و فروش اقساطی را با کندی مواجه کرده است اما با این وجود فرآیند تکمیل پروژه‌ها از دی تا بهمن ماه دو برابر شده و تا پایان شهریور ماه 1400 تمام واحدهای مسکن مهر، منوط به همکاری دستگاه های خدمات‌رسان به اتمام خواهد رسید.

مسعود حق‌لطفی مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد نیز در این جلسه اظهار کرد: در زمان حاضر 8000 واحد مسکن مهر در این شهر جدید در مرحله فروش اقساطی است و 6000 واحد نیز تحویل نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در تحویل واحدهای آماده شده گفت: هم اکنون تعدادی از پروژه های مسکن مهر آماده تحویل و در مرحله فروش اقساطی است و ضروری است متقاضیان هر چه سریعتر نسبت به دریافت دفترچه اقساط بانکی و تحویل واحدشان اقدام نمایند.

وی گفت: نازک کاری همه مساکن مهر شهر جدید هشتگرد تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.