کد خبر: ۵۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ 28 February 2021

لغو تحریم‌ها لازمه خدمات‌رسانی به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید براین‌که لغو تحریم‌ها لازمه خدمات‌رسانی به کشتیرانی‌های بین‌المللی استگفت: ایران متعهد به تامین سوخت کم‌سولفور برای کشتیرانی‌های داخلی و خارجی است.

به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،محمد راستاد با اعلام آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد حاکمیتی دریایی کشور برای همکاری با خطوط خارجی جهت فعالیت مجدد آن‌ها در بنادر در پساتحریم اظهار کرد: لازمه ارائه خدمات به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی، در وهله اول، برداشتن همه محدودیت‌ها و تحریم‌های غیرقانونی علیه ناوگان ملی و شرکت‌های کشتیرانی ایرانی است و اولویت پساتحریمی ایران استفاده از ظرفیت‌های داخلی حمل و نقل دریایی است.

وی در تشریح سیاست‌های دریایی کشور در دوره پساتحریم، اظهار کرد: در بازار بین‌المللی صنعت دریانوردی، نمی‌توانیم درها را به روی خودمان ببندیم، بلکه باید رقابت‌پذیری بنادر کشور را افزایش داده و سهم‌مان از حمل و نقل دریایی منطقه و جهان را ارتقا دهیم؛ با این حال، شرکت‌هایی که با یک اشاره قدرت‌ها فضا را ترک کردند، نمی‌توانند بدون هیچ تفاوتی از حیث مشوق‌ها برای شرکت‌های کشتیرانی داخلی، ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور را به خود اختصاص بدهند.

وی افزود: اگرچه ارتقای سهم در بازار بین‌المللی حمل و نقل دریایی با پذیرش ناوگان جهانی محقق می‌شود، منتها مشوق‌ها برای ناوگان داخلی بایستی به گونه‌ای باشد که بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌هایمان ببریم.

راستاد با بیان اینکه ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور، فراتر از نیازهای داخلی است تصریح کرد: در دوره پساتحریم و بازگشت احتمالی شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران، مجموعه بندری و اپراتورهای کشور باید آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند به کشتیرانی‌های خارجی ارائه خدمات کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تامین سوخت کم سولفور برای کشتیرانی داخلی و خارجی گفت: ایران به عنوان یک کشور ساحلی، متعهد است علاوه بر تامین نیازهای داخلی، خدمات سوخت رسانی به ناوگان بین‌المللی را نیز پوشش دهد.