کد خبر: ۵۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ 01 March 2021

آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن ملی در قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: کلنگ احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی فردا سه شنبه دوازدهم اسفند ماه زده می‌شود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،حسن صبوری اظهار داشت: مجموع سهم مسکن‌ های پیش بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد در اراضی ملی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در بافت های فرسوده و ۴۰۰ واحد در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت احداث می شود.

وی افزود: در فاز اول طرح اقدام ملی ۴۴۰۰ متقاضی ثبت نام کردند که ۲۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون ۶ الی ۱۰، محله ده (اراضی ۱۷ هکتاری) و اراضی ۲۲ هکتاری مرکز محلات پردیسان احداث می شود.

صبوری توضیح داد: تعداد ۱۸۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی فاز اول نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احداث خواهد شد که عملیات کلنگ زنی آن در روز سه شنبه دوازدهم اسفندماه زده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص جانمایی آن گفت: این واحدها در اراضی ۲۷ هکتاری واقع در ابتدای بلوار دانشگاه پردیسان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که این اراضی نیاز به آماده سازی دارد اظهار داشت: امیدواریم عملیات آماده سازی هرچه سریع تر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز و واحدها در طول سه سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود.

صبوری در خصوص فاز دوم طرح اقدام مسکن استان قم توضیح داد: در فاز دوم ۱۱۷۰۰ متقاضی در شهر جدید امیرکبیر ثبت نام کرده اند که پس از رایزنی مدیران استانی تصمیم به انتقال آن ها به شهر قم گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان ساخت: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان در جلسه شورای تأمین مسکن استان تصویب شده است و در مرحله تایید و تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری کشور است.