کد خبر: ۵۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ 01 March 2021

هشت آسانسور غیراستاندارد پلمب شدند

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از شناسایی ۱۰ آسانسور غیراستاندارد مراکز تجاری و پزشکی پر رفت و آمد در جریان بازرسی‌های انجام شده در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: هشت مورد از این آسانسورها با دستور دادستانی پلمپ و متعاقب آن فرآیند استانداردسازی ۲ آسانسور دیگر هم آغاز شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا،«محمودرضا نیازی» با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی استاندارد، نظارت و صدور تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی زیر پوشش استاندارد قرار دارد، افزود: به ‌منظور ارتقا سطح سلامت و ایمنی شهروندان و جلوگیری از حوادث ناگوار و اطمینان حداکثری از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی، تمام آسانسورهای منصوبه باید به صورت سالانه توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، تحت بازرسی ادواری قرار گرفته و گواهینامه ایمنی دریافت کند.

وی تاکید کرد: تمام مدیران و مالکان ساختمان‌ها و تمام بهره‌برداران از آسانسورهای منصوبه در مجموعه‌های مختلف از جمله مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، هتل‌ها و پاساژها ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند.

تصریح کرد: در مرحله بازرسی‌ها، عدم انطباق آسانسورهای منصوبه به مالکان گزارش خواهد شد و آنها مکلف به رفع نواقص جهت استانداردسازی آسانسورها هستند از این رو در صورت انجام، آسانسور مذکور تاییدیه ایمنی دریافت و شناسنامه ملی در کابین آن درج می‌شود و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسوُولیت پاسخگویی بر عهده مدیران یا مالکان آسانسور خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در خصوص آسانسورهای دارای تاییدیه ایمنی افزود: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسورها ماهیانه توسط مالکان مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری در قرارداد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.

نیازی در پایان ضمن متذکر شدن به مالکین و بهره برداران در دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور، یادآور شد: به منظور اطمینان از تایید اصالت گواهینامه ایمنی می‌توانند شناسه ملی درج شده در داخل کابین آسانسور را به صورت رایگان به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند.