کد خبر: ۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ 01 March 2021

مراکز عرضه سیمان در بوشهر جریمه شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ابتدای بروز مشکل کمبود سیمان در این استان مراکز عرضه این مصالح ساختمانی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: از زمان کمبود سیمان در استان بوشهر تاکنون سه هزار و ۷۵۰ فقره بازرسی از مرکزهای عرضه در این استان انجام گرفت و ۱۰۳ فقره پرونده تخلف با عنوان گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه، احتکار و امتنا از عرضه برای فروشندگان سیمان تشکیل شده‌است.

وی بیان کرد: ۳۵ عامل توزیع سیمان که در استان بوشهر نسبت به عرضه با نرخ بالاتر یا محدود کردن عرضه اقدام کرده بودند سهمیه سیمان آنها قطع شده‌است.

حسینی ادامه داد: با هدف بهبود روند توزیع سیمان بازرس مستقیم نیز در کارخانه‎‌های تولید سیمان استان بوشهر مستقر شدند و روند توزیع را به صورت روزانه به سازمان صمت گزارش می‌‎دهند.

وی گفت: هر عاملی که سیمان دریافت می‌‎کند باید سیمان تحویلی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کند که این اقدام نیز بیشتر با هدف رهگیری سیمان تولیدی کارخانه‌‎ها انجام می‎‌گیرد.

حسینی ادامه داد: در رایزنی صورت گرفته با فرمانده انتظامی استان بوشهر خروج سیمان از استان بوشهر ممنوع شده تا وضعیت بازار سیمان استان بوشهر هر چه سریعه‎تر به تعادل برسد.

وی گفت: مشکل تامین سوخت کارخانه‌‎های تولید سیمان استان نیز برطرف و از آنها خواسته شده براساس ظرفیت پروانه بهره‎‌برداری خود اقدام به تولید سیمان کنند.

حسینی عنوان کرد: ظرفیت کارخانه‏‌های سیمان دشتی و دشتستان هرکدام روزانه سه هزار تن است که قابلیت تولید بیشتر نیز دارند و کارخانه سیمان ساروج کنگان نیز ظرفیت تولید روزانه آن ۶ هزار تن است که از این میزان ۷۰ درصد کلینکر و ۳۰ درصد آن تبدیل به سیمان شود.