کد خبر: ۵۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ 01 March 2021

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت خواربار

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز با اشاره به افزایش عمده قیمت خواربار و ناتوانی مردم برای خرید، از اقدام به ابطال جواز کسب اعضای این صنف در اهواز به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،امیر حسین‌زاده  با اشاره به کسادی بازار خواربارفروشان در آستانه عید نوروز در اهواز، اظهار کرد: مردم در خرید مایحتاج اولیه خود مانده‌اند و خریدن آجیل فعلا برای افرادی است که از وضع مالی مناسبی برخوردارند و توانایی خرید بالایی دارند.

وی با اشاره به تاثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ بر بازار خواربارفروشان افزود: پررنگ شدن حضور شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تکثیرشان در هر منطقه از شهر، باعث از بین رفتن شغل خرده‌فروشان و از جمله خواربارفروشان شده است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز گفت: در سال جاری حدود ۳۰۰ نفر از اعضای صنف ما اقدام به ابطال جواز کسب کردند و تغییر شغل دادند زیرا نه توان رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نه توان پرداخت هزینه‌های جانبی را دارند.

حسین‌زاده با اشاره به افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت‌ خواربار بیان کرد: هر کیلوگرم پسته ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان، بسته به نوع و کیفیت محصول قیمت دارد و قیمت حبوبات مانند نخود و عدس نیز هر کیلوگرم به ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، خواربارفروشان رو به نابودی می‌روند زیرا حتی توان دستیابی به سود قانونی خود را نیز ندارند.